tanforum - Re: [Tf] civil szervezodes utoljara

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] civil szervezodes utoljara

  • From: Bertók Csaba <bertok AT matavnet.hu>
  • To: <tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] civil szervezodes utoljara
  • Date: Fri Feb 4 07:54:21 2000

T. lista.!
| Kepezheti-e ez az Interneten kommunikalo tanar-tarsasag egy civil
| szervezodes alapjat? Pl. egy orszagos, erettsegi idejen torteni
| pedagogus-sztrajk kapcsan? Ugy ertem: benne vagytok-e abban, hogy ilyen
| modon, kozvetlenul (szakszervezet-mentesen) konkret lepeseket tegyunk?

Szóval szeretnél szüzen maradni is és ..........is !

Attól tartok ez nem megy.

mert:

1. A követeléseket konkrétan meg kell fogalmazni.
2. Tárgyalni kell azokkal akiktol követelünk.
3. A tárgyaló delegáció legitimitását garantálni kell. Azzal nem állithatsz
oda hogy " a tanforumon leleveleztük". Ehhez szervezettség kell,
konkrét meghatalmazással.
3. A sztrájkot koordinálni kell.
4. A minimális ellátást garantálni kell.

................................. és még sok más!

De ha kezdeményezel egy "vad" sztrájkot sokkal több kárt okozol,
mint amennyi haszna lesz. Ha csak a pedagógusok amugy is alacsony
társadalmi megbecsültségének romlása az ár, már nem éri meg. (ti a vad
sztrájk)

Olvasd el a sztrájk törvényt, rájössz, hogy a jogászok még a profikat is
is nagyon jól át tudják ejteni, nem a csak a magunkfajta amatoröket.

Nem azt mondom hogy ne sztrájkoljunk, hanem azt hogy ésszel csináljuk.
Ha találunk a szakszervezet helyett egy másik érdekvédelmi szervezetet,
akkor az legyen
a szervezo - koordináló - bonyolitó - tárgyaló. De szervezetlenül nem lehet.
Az osök egyébként éppen ezért találták ki a szakszervezetet.
Egyébként nem értem ezt a fene negy szakszervezet ellenességet. Ugy látszik
most
ez a divat pedagógus berkekben.

Mit mondott Minarik a mosodás ? " Kell egy csapat"

Üdv:
Csaba
Bertók Csaba közoktatási rendszergazda
4300 Nyírbátor. Dózsa György utca 4.sz.
lakás: (36) 42-282-479 mobil: (36) 60-475-650
iskola:(36) 42-281-297
bertok AT mail.matav.hu