tanforum - Re: bejelentkezes

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: bejelentkezes

  • From: Dr Bánhidi SÁndorné <banhidi AT satimex.tvnet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: bejelentkezes
  • Date: Sat Oct 23 23:15:35 1999

Kedves Ágnes! T. Lista!
Talán közérdeku is lehet a válaszom. Más esetben is használható.

A szellemi foglalkozások, munkák díját általában szerzoi ívekben, vagy
szóbeli eloadás idotartamában szokták meghatározni.
A szokásos mérték az adott évben érvényes minimálbér
valahány %-a.
1.) 10-15%-a szóbeli szakvélemény ismertetése esetén minden megkezdett óra
után. ((most: 2250-3375Ft))
Eloadás: az szellemi alkotásnak minosül, és így mint vagyoni értéku jog nem
valamirol alkotott vélemény, hanem önálló gondolatok ismertetése, szokásos
óradíja 5000-30000,- FT.
2. ) 25-35 %-a a véleményezett elektronikus vagy nyomtatott anyag 1 szerzoi
ívérol, hang v. képi ismerethordozón 120 perc hosszúságúról készített
írásbeli szakvélemény.
1 szerzoi ív kb 20 oldal (leütés számokban is meghatározható)
((most 5625-7875 Ft/20 oldal)))
3.) 100-150%-a Szerzoi ívenként az önálló munkaként elkészített szakvélemény
((most 20 oldalanként 22500-33750 Ft)).

A feldolgozásra kapott anyag terjedelmét és tartalmát egyaránt meg kell
nézni a vállalási ár kialakításánál, mert hiába rövid, ha logokai
összefüggések keresése teszi bonyolulttá, ezért idoigényessé.
Mind az idoráfordítást, mind a szakmai kompetencíát meg kell fizetnie a
megrendelonek.
Még egy dolog: ha vállakozóként csinálunk ilyen megbízást akkor a bruttó
díjban legyen benne az adó, Tb, nyugdíjjárulék is. ((5625 Ft-ból kb 52%
marad a járulékok befizetése után.)))
A többit magán levélben.
Üdvözlettel:
Bánhidi Sándorné szakérto