tanforum - Re: Informatika a kerettantervben

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: Informatika a kerettantervben

  • From: Szalayne Tahy Zsuzsa <sztzs AT aeg.c3.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: Informatika a kerettantervben
  • Date: Mon Sep 27 11:59:13 1999

Blum Szilard wrote:

> Sziasztok!
>
> A keszulo kerettanterv oraszamai:
>
> 7.-8.: heti 1
> gimn 9-10: heti 1, majd 0, legfeljebb egy 30 valahany oras blokk
> Szki: 10.-ben heti2, vagy semmi
> Szakisk: 9-10 heti2, vagy semmi.
>
> Mi a gimiben jelenleg a "Technkika" targy orai helyett tanitjuk,
> ket evig heti ket ora. Nem tudom mire eleg a heti egy ora.

Ami meg szebb, hogy ujrakezdhetjuk a "harcot" az orakert.
Nalunk tobb a nyelv, tesi, informatika, egy kicsivel a
termeszettudomyanyos targyak oraszama, evenkent atlagosan 2-2 ora (a
szabadon valaszthato keret folott)
Mi lesz ebbol?

De legjobban a modul targyak tetszenek. Gyakorlatilag, ha egy tantargy
felvallal egy 10 oras modult, kap egy fel orat, vagy beepitheti a
meglevo keretebe
Az is "jo", hogy az informatika a konyvtarral egyutt van, igy meg a
magyarszakos kollegak is csokkenthetnek azon a modul oraszamon.
Viszont a Mozgokepkultura es media ismeret tobb fele oszthato

Egyebkent a feltuntetett orak a NAT-os minimum tajan vannak, csak a
tarsadalmi (szuloi) elvaras nagyobb. Nem beszelve arrol, hogy ha nincs
eszkozpark fejlesztes, rendszergazda... akkor meg ez is sok lehet. Igy
kevesebbet kell aldozni ra. Hogy nem haladunk, az egy mas kerdes. :-(

--
Szalayne Tahy Zsuzsa

sztzs AT aeg.c3.hu
sztzs AT mail.ady-bp.sulinet.hu