tanforum - Re: szamitogep-kezelo

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: szamitogep-kezelo

  • From: Rakoczi Istvan Peter <rip AT kata.szikszi.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: szamitogep-kezelo
  • Date: Thu Sep 2 16:53:21 1999

Szalayne Tahy Zsuzsa wrote:

> [...]
Asszem, teljesen ortodox vagyok: en ui. *nem* ertek egyet ezzel.
A "parancsokra valo koncentralas" tkp. nem mas, mint az opr. egyes -
fontos, v. kevesbe fontos - funkcioinak *megismertetese* (azok minden
elmeleti alapjaval/kovetkezmenyevel egyutt).
Mivel a karakteres verbalitas alapjan all, ehhez kepest mar nagy kony-
nyebbseget jelent a commander-shell.
Tapasztalatom szerint, aki comm-shellen "szocializalodik", gyakrabban
hasznalja agyatlan-user-modra a gepet.

Hozzafuzom ehhez, hogy:
- a DOS tenyleg egy primitiv kovulet;
- röhej, h. a 6.22MS listaara ~10 eFt;
- akkor lehet jol csinalni, ha van *ido* a
megtanitasara;

(en pl. az informatika szakmacsoportban mintegy heti 4 oraban egy
felevig ezen leledzek - s ehhez egy primitivebb gepterem is elegseges -,
mellesleg itt tisztazva minden alapveto opr-kezelesi cuccot.)

Egy szgepkezeloi tanfolyam ~200-250 orajaban persze, ilyen luxuscikkekre
nem igazan van ido. Itt *valoban* erdemesebb elindulni a grafikus felu-
let felol. (Kulonosen kacer eset az NT, a maga emulalt "al-DOS"-aval!)

OKJ-s vizsgaelnokkent tapasztalatom az, h. a vizsgazoknal *minden* szin-
ten szignifikansan a DOS megy a legrosszabbul.
Ebben nem csak annak van resze, h. az opr. alapvetoen *verbalis* (annak
is, persze), hanem, h. a tanf. elejen van; ismetlesre ido pedig alig-
alig.

> Egyetertek, azzal a kiegeszitessel, hogy ha Win alatt a diak megerti a
> program celjat, a felepites strukturajat, akkor negyed annyi ido alatt
> meg lehet neki tanitani a lenyeget DOS-ban is (eloszor latas utan
> tanulja, aztan vakon is kiprobalja) Mar csak azert is erdemes tanitani a
> DOS-t, mert a parancssoros feluletet is celszeru ismerni.
> --
> Szalayne Tahy Zsuzsa

Foleg a mai fiatal (pl. kozepiskolas) korosztaly elkepesztoen rossz
verbalitasi (akar beszelt, akar irott) qlturaja mellett... :((

-- by:
/ /\ |_| /\ \ / /\ |_| | Rakoczi Istvan Peter, ICQ# 12031565
\ __ \_\ \ \ \ \ /_/ | Bekescsaba SOROS - SofTin Tarsasag
mailto:rip AT kata.szikszi.hu