tanforum - Re: StarOffice 5.1

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: StarOffice 5.1

  • From: "Kisgörbő Községi Körzeti Általános Iskola" <csikosne AT mail.altisk.kisgorbo.sulinet.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: Re: StarOffice 5.1
  • Date: Fri Aug 6 10:11:25 1999

Sziasztok!

> Lassan, lassan. Az elobb telepitettem, kozben jonehanyszor irta ki, hogy
> kicsomagolaskor hibatortent, -> keves a hely a diszken. Csak 780 MB.
>
> Errol mi a velemenyetek:
> StarOffice 5.1 can be immediately downloaded for free.
> This offer is open for all private, non commercial users and students.

En is telepitettem mar parat, 5.0 es 5.1-es verziok, Linux es Win95-ot, soha
semmi gond nem volt.
Teljesen fonalas a telepites.

> Nem lehet minden tanulonak sajat regisztracioja?

Lehet, de minek. Regisztraltok egyet valaki nevere, es felteszitek az osszes
gepre. Attol meg nem lesz
jogtiszta.

> De ez meg nem jeklenti a Win veget is... :-)

A Win veget ertelmes esetekben a Linux jelentheti. De csak annak, akinek ez
szamit.
Van akinek semmi szuksege ra, az maradjon a Windosnal.

> A ceg szerint 2000 elso negyedeveben keszul el a magyar valtozat :)

Ez mar cikibb, mert eloszor iden tavaszra igertek.

> Linux alatt azonos a kezelés. Sajnos nem magyar.
> Ez teny, viszont a szamtechesek jelentos resze eleg turhetoen beszeli az
> angolt. Viszont a csomag eleg jo. Megeri.

> Tudom, hogy konnyen beszelek, hiszen a Pentiumos geptermunkben minden gepen
> minden programnak hofeher a szarmazasa, mivel szerencsesen be tudtunk
> kapcsolodni a Microsoft oktatasi licensz-akciojaba. De a StarOffice ettol
> fuggetlenul igen tetszik. Jo alternativa, hogy a
> Microsoft arait esetleg letorje. Amugy a CHIP szerint hamarosan johet a
> magyar nyelvu verzio is...

Mondjuk egy 18-20 geptol kezdve mar olcsobb mindenkeppen.

> Nagyon kezreallo rendszer a StarOffice, sajnalom is, hogy oktatasi celokra
> nem ingyenes, de szerintem a Microsoft arait egy hozza hasonlo koncepcio
> nem fogja letorni. A piacnak erre a szegmensere most meg sajnos nem ugy
> hatnak a piaci hatasok, mint mashol.
> Hajni

Miert hasonlo a koncepcio? Kulonben ha otthoni celra ingyenes, a suli akar
meg is veheti,
es a gyerek otthon tud lecket csinalni, netan gyakorolni az otthoni ingyenes
szoftveren,
nem a lopott Office-an.
Nem tudom, mennyire kellene meg olcsobbnak lenni-e? Ne varjatok el mastol,
hogy ingyen dolgozzon.
Emlekezetem szerint kb. 50$ kinn.
De a WordPerfect is 7900 Ft volt az EDU, darabonkent. Szoval ne ragadjunk mar
le az MS Office-nal.
Ez egyszeru kenyelmesseg (hogy ne mondjam lustasag) volt, mert 'angolul van'.
Emlekezzetek mar vissza kicsit, mondjuk ugy 10 evvel ezelott, hany magyar
nyelvu szovegszerkesztot
tanitottatok? Es meg tanultak, nem? Most amikor kene az a franya nyelvtudas,
akkor mi van?

> Azt hiszem, a StarOffice akkor lesz vetelytarsa, realis
> alternativaja a M$= Word-nek, ha a titkarno gepere is
> feltehetem ugy, hogy o hasznalni tudja. Amig
> angol, addig ez nem megy... :-(

A titkarno mas magassag, ne menjunk bele.

Az egesz topic ment mar vagy egy eve. Kulonben ott van az MS-Works, az is
igen jol hasznalhato lenne,
van magyar is, miert nem azt hasznaljatok?

Udv:
FP