Sympa Menu

fiztan - 1296. level

fiztan AT lists.kfki.hu

1296. level

  • From: Moróné Tapody Éva <tapodyeva AT gmail.com>
  • To: Fizikalevelek <fiztan AT lists.kfki.hu>
  • Subject: 1296. level
  • Date: Tue, 15 Sep 2020 23:02:42 +0200

1296. levél

*1. **Aktuális*

· *szeptember 26, 27*. Nikola Tesla - Végtelen energia

https://www.jegy.hu/program/ram-colosseum-bemutatja-nikola-tesla-vegtelen-energia-111606

Helyszín: RaM Colosseum

· Jarosievitz Beáta Magyarországi GIREP képviselőként, ahogyan az
előző években, az idén is felhívja a tisztelt kollégák figyelmét a
következő nemzetközi konferenciára: *GIREP 2020* *Webinar*

Helyszín: ONLINE WEBINAR

Időpont: 2020. *november 16-18.*

A konferencia weboldala: https://www.um.edu.mt/events/girep

*A kivonatok beküldési határideje, előadóknak: 2020 október 10. *

További részleteket a csatolt felhívás tartalmaz: *GIREP.docx*

*2. **Pályázatok, versenyek*

· Vermes Miklós Nemzetközi Fizikaverseny nevezési határidő: *szeptember
29. *https://www.vasvill.hu/dokumentumok/88

*3. **Órára:*

· László Csilla kolléganő nagyon értékes gyűjteményét elküldte a
kollégáknak. Köszönjük neki! A file-ok nevébe én tettem be a monogramját)

*fizika kísérletek 2020-2021_L.Cs..xlsx*

*gyűjtemények_fizika_L.Cs..pdf*

*okosdoboz_fizika_L.Cs.pdf*

· A 9. osztályos OH-s tankönyvhöz a letölthető tanmenetet
felhasználva elkészítettem a szokásos, *kísérleteket, média-hivatkozásokat
tartalmazó tanmenetet* *Tanmenet a könyvhöz.docx.* Még sok javítani való
van rajta, de elküldöm, használják a kollégák. Mindent beleteszek, amiket
találok, azért ilyen sok. Pirossal kiemeltem, amiket különösen hasznosnak
tartok. (A mi DVD-inkre való utalást nem töröltem ki, azokat sajnos nem
tudom küldeni). A benne szereplő képeket, filmeket egy mappában felteszem a
drive-omra, csak még nem fér. Aki szeretné letölteni a kiváló *japán
oktatófilmeket (Fizika I.,II.,III), az ELTE-kísérleteket, a Sas Elemér II.,
V. filmeket, *szombat estig még megteheti, aztán letörlöm és felteszem a
tanmenethez tartozókat.

Japán filmek:

1.
https://drive.google.com/drive/folders/1u7JWPlpzTwWiFvnSRFGFucsf8swj1R4L?usp=sharing

2.
https://drive.google.com/drive/folders/1VyQ676tDnEcJHJurCxB_BAaMRgi8LF0g?usp=sharing

3.
https://drive.google.com/drive/folders/1IQ1tcx5itvyyJvFDe3_W2wTLwXsCNZI1?usp=sharing

Sas Elemér II.
https://drive.google.com/drive/folders/1R1clW-vElrzuutaGPuiNO6483-04aIti?usp=sharing

Sas Elemér V.
https://drive.google.com/drive/folders/1Tf4yRjP62DXQ1HEiIi3iAJar-4yV5vPU?usp=sharing

ELTE
https://drive.google.com/drive/folders/1kIDBmtReM0GGF-R7FjuUmvm0t00HazYr?usp=sharing

· Egy megvalósult napkollektor rendszer a tulajdonos szemével,
Szegeden 8,5’https://www.youtube.com/watch?v=4KjXoeppwUc

· Napelemes rendszer működése – animációs kisfilm, 1,5’
https://www.youtube.com/watch?v=Wa9fXR3LLsE

· Videotanár - digitális tananyag
<https://www.youtube.com/channel/UCvEPDfJgv-kZQbKqx_riblw>
https://www.youtube.com/channel/UCvEPDfJgv-kZQbKqx_riblw

· A táplálkozás és energia c. anyagrészhez: Az orvosi élettan
tankönyve - Az energiaforgalom
https://regi.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop425/2011_0001_524_Elettan/ch07s06.html

· Hogyan működnek a villámok? 7’ nagyon jó oktató videó
https://www.youtube.com/watch?v=g2XgZix0Ys4

· Miért nem váltunk 100%-ban megújuló energiára?
https://www.youtube.com/watch?v=NYhafgsqKpw&list=PLbmQ-3S9RvWqcZ_xNBTE95ERdKiKhEJi0&index=10

· Mik az atomok és hogyan működnek?
https://www.youtube.com/watch?v=OSE9bWexbp4&list=PLbmQ-3S9RvWqcZ_xNBTE95ERdKiKhEJi0&index=13

Több videó is fennvan a szerzőtől, nagyon jóknak látom:. (Kérésemre
elárulta, Gerő Zoltánnak hívják)
https://www.youtube.com/channel/UC9k4lw3Ze5gSM01KFr-mkSg

https://www.facebook.com/hogyanmukodik/videos/?ref=page_internal

*4. **EZ + AZ*

· Brian Cox, akit David Attenborough az utódjának jelölt
https://qubit.hu/2020/09/13/rocksztarbol-lett-sztarfizikus-brian-cox-akit-david-attenborough-az-utodjanak-jelolt?_ga=2.177732773.1478992580.1599387648-254375951.1550951226

· Magyar fejlesztésű műszer repülhet a Jupiterhez 2022-ben
https://index.hu/techtud/2020/09/07/magyar_fejlesztesu_muszer_repulhet_a_jupiterhez_2022-ben./b

· CERN: Magyarok segítségével újult meg az egyik legfontosabb
részecskedetektor
https://24.hu/tudomany/2020/09/09/alice-idoprojekcios-kamra-megujulas-cern-atomfizika-gem-tpc-detektor/

· Az új, hordozható MRI szinte bárhova elvihető
https://index.hu/techtud/2020/09/11/a_hordozhato_mri_megkonnyiti_az_orvosok_munkajat/

· Magyar műholdat adtak át Rómában

https://www.minuszos.hu/magyar-muholdat-adtak-at-romaban/

· A narancssárga napelemek alatt vígan nőnek a növények
https://raketa.hu/a-narancssarga-napelemek-alatt-vigan-nonek-a-novenyek

2020. szeptember 15, tapodyeva AT gmail.com

  • 1296. level, Moróné Tapody Éva, 09/15/2020

Archive powered by MHonArc 2.6.19+.

Top of Page