fizinfo - [Fizinfo] Szolidaritási nyilatkozat

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Szolidaritási nyilatkozat

  • From: VARGA Gabor <vargabagoj AT gmail.com>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu, Eötvös Loránd Fizikai Társulat <elft AT elft.hu>
  • Cc: marton AT fizika.ttk.pte.hu
  • Subject: [Fizinfo] Szolidaritási nyilatkozat
  • Date: Sat, 15 Oct 2022 22:44:27 +0200

Köszönetem Szalay Szilárdnak a példa bemutatásáért. Szívemből szól, kedves Márton Zsuzsa. *Egyetértek javaslatával*!
*Kedves Társulatom, kérem vezetőségedet, nyilvánosan fejezze ki az ELFT kiállását az általános és középiskolai tanárok - különösen az állásfoglalásuk kinyilvánítása miatt hátrányt szenvedők - mellett.*
*Javasolom minden társulati tagnak*, aki tudomást szerez Márton Zsuzsa javaslatáról, maga is *intézzen levelet / emailt Társulatunk vezetőségéhez, vagy* itt a Fizinfo listán *tegye közzé, hogy mit javasol* vezetőségünknek.
Öröm, hogy míközben nehézkesen válogattam szavaimat, már vannak, akik e szellemben írtak.
Tisztelettel:
Varga Gábor okl. fizikus, az ELFT tagja
    Megjegyzések:
    Nem szabom az állásfoglalás "feltételének", de kívánatosnak tartom, ha az is bele kerül, hogy a közalkalmazottak és köztisztviselők teljes körében a befolyó adókkal arányos, a versenyszféra alkalmazotti jövedelmeivel a jövőben is összhangot biztosító, kivételeket nem engedő bér-rendszert látnék kívánatosnak, amelyen belül kifejeződik a tanári kar, a tanári munka megbecsülése, a gazdasági-társadalmi fejlődést, a nemzetközi versenyhátrány megelőzését eldöntő értéke.
    A nyilatkozat minimuma - szerintem - 1) a közoktatás működőképessége fenntartásának, 2) a közszolgálattal korlátozott sztrájkjog helyreállításának és 3) a vélemény-nyilvánítás büntethetetlenségének követelésével való szolidaritás.