fizinfo - [Fizinfo] Életút a nanotudományokhoz - emlékezzünk Gyulai Józsefre!

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Életút a nanotudományokhoz - emlékezzünk Gyulai Józsefre!

  • From: Tepliczky István <level AT tepi.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Életút a nanotudományokhoz - emlékezzünk Gyulai Józsefre!
  • Date: Sun, 21 Feb 2021 12:55:28 +0100

http://www.galileowebcast.hu

Közvetítésünk február 22-én (hétfőn) 19 órától:
Életút a nanotudományokhoz - emlékezzünk Gyulai Józsefre!

Életének 88. évében hosszú, méltósággal viselt súlyos betegség után 2021. február 12-én elhunyt Gyulai József, Széchenyi-díjas fizikus, az MTA rendes tagja. A nemzetközileg ismert és elismert tudós, kutató nemzedékek nevelője a BME professzor emeritusa és szeretett szülővárosa, Hódmezővásárhely díszpolgára volt, kiváló fizikus, akitől a mérnöki gondolkodás sem állt távol. Fő kutatási területe a félvezetők fizikája, technológiája, valamint az ionsugaras eljárások - nevéhez fűződik az félvezetőkön, illetve vékonyfilmeken alkalmazott ionimplantációs kutatások magyarországi bevezetése és meghonosítása. E területen elért eredményeinek egy része beépült a 21. század eleji mikroelektronikai, illetve nanotudományi technológiákba.

Fájó szívvel búcsúztatjuk őt azzal a nagyszerű életrajzi beszélgetéssel, amely 2017.11.17-én hangzott el a Csodák Palotája "Csopa SZTK - Szeniorok Tudományos Klubja" sorozatában, "Út a nanotudományokhoz" címmel. Házigazdája Egyed László fizikus, tudományos újságíró, a Csopa nyugalmazott vezetője. Az eredeti 1 óra 20 perces beszélgetést vágás nélkül adjuk le, bármilyen rövidítését értelmetlennek gondoltuk. Emlékezzünk együtt!

  • [Fizinfo] Életút a nanotudományokhoz - emlékezzünk Gyulai Józsefre!, Tepliczky István, 02/21/2021