fizinfo - RE: [Fizinfo] Bizonyos gyógyszerek szedése ellenjavallt koronavírus fertőzés esetén?

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

RE: [Fizinfo] Bizonyos gyógyszerek szedése ellenjavallt koronavírus fertőzés esetén?

  • From: Pécz Béla <pecz.bela AT energia.mta.hu>
  • To: 'Sándor Keszthelyi' <keszthelyi.sandor52 AT gmail.com>, <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: RE: [Fizinfo] Bizonyos gyógyszerek szedése ellenjavallt koronavírus fertőzés esetén?
  • Date: Sat, 28 Mar 2020 19:23:41 +0100

Kedves Kollégák!

Én is irtam a kardiologusomnak, nem tudom, hány napig tart, míg reagál rá...
Azonban ez felidézte bennem azt az esetet is, amikor egy másfél évvel
ezelőtti cikket vittem neki, ami szerint az ACE gátlók hatékonyan csökkentik
a vérnyomást, de ha hosszú ideig szedik akkor túl sok esetben okoznak tüdő
rákot. Akkoriban a kardiologusom erre idegesn reagált és én hittem is neki.

A Pécsi orvos kolléga véleményét is tisztelem és köszönöm, hoyg megírtátok
(egyébként a Covercard Plusz). Ugyanakkor többször felmerült a hírekben, hoyg
ACE gátlókból akarnak gyógyszert fejleszteni a korona virus ellen... ez
számomra nem azt jelenti, hoyg jelen formájukban alkalmasak lennének, hanem
hoyg hatásmechanizmusuk hangolásával akár gyógyszer is lehet belőlük...

Kár, hogy ilyesmi kell hogy foglalkoztasson bennünket....
Üdvözlettel, Pécz Béla