fizinfo - [Fizinfo] Fwd: Eötvös 100: nemzetközi és határon túli programok

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Fwd: Eötvös 100: nemzetközi és határon túli programok

  • From: sukosd <sukosd AT reak.bme.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Fwd: Eötvös 100: nemzetközi és határon túli programok
  • Date: Fri, 11 Oct 2019 18:15:16 +0200

Tisztelt Lista, Kedves Kollégák!

Továbbítom Szarka László professzor, az Eötvös 100 koordinációs testület elnökének levelét.

Üdvözlettel,
Sükösd Csaba.
Tisztelt Eötvös 100 Címzettek!

A www.eotvos100.hu-n  a szeptemberi Eötvös 100 beszámolóval együtt megjelent az októberi és a novemberi program-előzetes, de az események köre napról-napra bővül. Eseménynaptár: https://eotvos100.hu/hu/events

A nemzetközi, illetve határon túli Eötvös 100 rendezvényekre külön is szeretném felhívni a figyelmet:

Október 17-én 10 órától Egbellben (Gbely, Szlovákia) egy napos "Eötvös 100" geofizikai-tudománytörténeti konferencia lesz ( http://eotvos100.info/mediagyujtemeny/other/Egbell_program_171019.pdf ), hiszen Egbellből indult világhódító útjára - Eötvösék 1916-ban végzett mérései alapján - a szénhidrogén-kutató geofizika.

Október 19-én 11 órakor Selmecbányán Eötvös Loránd-emléktábla-avatás lesz (http://eotvos100.info/mediagyujtemeny/other/EOTVOS100_191019_web.pdf), amelyen részt vesz - többek között - Magyarország pozsonyi konzulja.

Október 29-én és 30-án este Újvidék (Novi Sad, Szerbia): Eötvös 100-előadás (29-én a Európa Kollégium szervezésében magyarul, 30-án a Szerb Tudományos Akadémia szervezésében, angolul)

November 5-én 17 órától Kolozsváron (a Kolozsvári Akadémiai Bizottság és a Sapientia) szerveznek Eötvös 100 emlékülést.

November 17-én Eötvös 100 gyalogtúra lesz a Fruska Gora hegységben. (Érdeklődés: bordas.arpad AT gmail.com)

A budapesti Tudományos Világfórumhoz (World Science Forum, november 20-23.) kapcsolódva november 20-28. között gazdag budapesti Eötvös 100 programkínálattal készülünk. Kiemelkedő mindezek közül a WSF "Eötvös 100 Special Session" (https://worldscienceforum.org/programme?programe_search_text=&day_id=0&type_id=0&venue_id=0). A másfél órás angol nyelvű rendezvényre Erről, az ELTE-kiállításmegnyitóról, a könyvbemutatóról és egyebekről együttes Eötvös 100 meghívót készül. Csatolva küldöm a meghívó frissen elkészült angol változatát.

Üdvözlettel:

Szarka László, az Eötvös 100 koordinációs testület elnöke

  • [Fizinfo] Fwd: Eötvös 100: nemzetközi és határon túli programok, sukosd, 10/11/2019