fizinfo - [Fizinfo] Európai Űrügynökség/ESERO információs nap Budapesten (STEM oktatás)

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Európai Űrügynökség/ESERO információs nap Budapesten (STEM oktatás)

  • From: Attila Hirn <hirn.attila AT energia.mta.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Európai Űrügynökség/ESERO információs nap Budapesten (STEM oktatás)
  • Date: Fri, 17 May 2019 07:58:17 +0200

Tisztelt Kollégák!

Az alábbi eseményre szeretném felhívni a figyelmüket:

*Európai Űrügynökség/ESERO információs nap Budapesten (STEM oktatás)*

2019. május 29-én a Magyar Asztronautikai Társaság információs napot szervez, amelyen az Európai Űrügynökség (ESA) oktatási programjáról tájékozódhatnak.

Napjainkra egyre kevesebb diák érdeklődik a STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics, vagyis természettudományos, műszaki, mérnöki és matematikai) területek iránt, legyen szó akár a tanulmányaikról, vagy éppen a pályaválasztásról. Az ESA Oktatási Erőforrás Iroda (ESERO, European Space Education Resource Office) célja, hogy széleskörű oktatási programja révén ezt a tendenciát megfordítsa.

Az ESERO általános és középiskolai tanároknak szóló továbbképzéseket kínál műszaki-természettudományos (STEM) témákban, a világűr témáját átfogó módon felhasználva az oktatásban. Az egyes nemzeti ESERO irodák ezen felül országos szintű iskolai projekteket is lebonyolítanak, valamint szervezik az ESA európai iskolai programjaiban és versenyeiben való nemzeti részvételt.

A ESERO struktúra magyarországi kialakításának előkészítéseként az *Európai Űrügynökség* *é**s a Külgazdasági és Külügyminisztérium Űrkutatásért és Űrtevékenységért Felelős Főosztálya *2019. május 29-én információs nap keretében mutatja be az oktatási ágazat iránt érdeklődő állami és magánintézményeknek, szervezeteknek az ESA ESERO programot, valamint a programban való részvétel és a programhoz való hozzájárulás különböző lehetőségeit. Az információs nap szervezője a Magyar Asztronautikai Társaság (MANT).

Az ESA ESERO irodái már számos európai országban működnek, úgy mint Ausztriában, Belgiumban, Csehországban, Dániában, Németországban, Írországban, Olaszországban, Luxemburgban, Finnországban, Hollandiában, Norvégiában, Lengyelországban, Portugáliában, Romániában, Svédországban, Spanyolországban, valamint az Egyesült Királyságban.

Az ESA/ESERO információs nap helyszíne:
ESA Technológia Transzfer Program Iroda és Magyarországi Üzleti Inkubátorház
1121 Budapest, Konkoly-Thege Miklós út 29–33. (KFKI telephely), 6. épület, 2. emelet
Időpont: 2019. május 29-én 9:00 – 16:30

A rendezvényen való részvétel regisztrációhoz kötött, a regisztrációs űrlap itt tölthető ki:
https://forms.gle/oBBGksWiRzzPxmZx7

A korlátozott férőhelyek miatt jelentkezési szándékukat kérjük, minél hamarabb jelezzék. A magyarországi ESERO információs nap részletes programja ebben a dokumentumban olvasható:
http://www.mant.hu/dokumentumok/Agenda_Info_Day_ESERO%20Hungary_29May2019.pdf

Üdvözlettel:
Hirn Attila

A felhívás a MANT hivatalos honlapján és az Űrvilág hírportálon is megtekinthető:
http://www.mant.hu/hirek.php?news=841
http://www.urvilag.hu/europai_korszeru_oktatas/20190508_esa_esero_informacios_nap_budapesten

--
Attila HIRN, Ph.D.
senior researcher, head of research group /

---------------------------
Ezen üzenet és annak csatolmányai bizalmasak, nyilvános közlésük nem
engedélyezett. Az üzenetet kizárólag a címzett használhatja fel.
Ha Ön nem az üzenet címzettje, úgy kérjük, hogy telefonon, vagy e-mail-ben
értesítse erről az üzenet küldőjét és törölje az üzenetet, valamint annak
összes csatolt mellékletét a rendszeréből.
Ha Ön nem az üzenet címzettje, abban az esetben tilos az üzenetet vagy annak
bármely csatolt mellékletét lemásolnia, elmentenie, az üzenet tartalmát
bárkivel közölnie vagy azzal visszaélnie.

This message and any attachment are confidential. It is intended solely for
the use of the individual or entity to whom it is addressed.
If you are not the intended recipient, please telephone or e-mail the sender
and delete this message and any attachment from your system.
Please note that any dissemination, distribution, copying or use of the
information contained in and transmitted with this e-mail by or to anyone
other than the recipient is strictly prohibited.

  • [Fizinfo] Európai Űrügynökség/ESERO információs nap Budapesten (STEM oktatás), Attila Hirn, 05/17/2019