fizinfo - Re: [Fizinfo] Az Elsevier az EISZ-en keresztül ingyenesen nem elérhető

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Az Elsevier az EISZ-en keresztül ingyenesen nem elérhető

  • From: András Holl <holl AT konkoly.hu>
  • To: Csanád Máté <csanad AT elte.hu>
  • Cc: fizinfo <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] Az Elsevier az EISZ-en keresztül ingyenesen nem elérhető
  • Date: Wed, 16 Jan 2019 08:09:42 +0100 (CET)
  • Dkim-filter: OpenDKIM Filter v2.10.3 mail.csfk.mta.hu F2A0226C819F3

Kedves Kollégák!

A nagyenergiájú fizika elől jár a tudományos cikkek nyílt elérhetőségének
megteremtésével. Hála a CERN,
és a tudományos és könyvtári közösség (közöttük az MTA Könyvtár és az EISZ)
erőfeszítéseinek,
az Elsevier ilyen témájú folyóiratainak cikkei szabadon elérhetőek. A SCOAP3
programban érintett
Elsevier folyóiratok:

Nuclear Physics B
Physics Letters B

(Természetesen más kiadók folyóiratai is szerepelnek a SCOAP3-ban. A program
következő fázisában
további Elsevier folyóiratok is bekerülhetnek.)

A tudományterület sajátosságai miatt sikerült korábban elérni azt, amire
szélesebb körben törekszik most
a tudományos közösség - pl. Németország, Hollandia, Svédország, Magyarország
- azaz a cikkek
olvasói számára szabaddá tenni a hozzáférést, és mindemellett menedzselhető,
fenntartható
rendszert kialakítani a finanszírozásra.

Holl András