fizinfo - [Fizinfo] Mit köszönhetünk a CEU-nak?

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Mit köszönhetünk a CEU-nak?

  • From: SIMON Ferenc <f.simon AT eik.bme.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Mit köszönhetünk a CEU-nak?
  • Date: Mon, 15 May 2017 09:13:34 +0200 (CEST)

Kedves Kollégák!

Hallottuk, hogy a CEU-nak semmit sem köszönhetünk, ha elmegy semmi bajunk belőle stb. Ill. a CEU puszta léte is csak néhány tudományterület (közgazdaságtan, hálózatkutatás stb.) tudósai részére jelent egyáltalán bármit. Itt most nyilván leegyszerűsítettem az elhangzott állításokat, ezért elnézést is kérek.

Fizikusként, tehát nem közgazdászként, úgy találkoztam a CEU-val, hogy egy minisztériumi egyeztetésen derült ki számomra 2012 táján, hogy az ERC pályázatok egyik legkomolyabb hazai szakértője a CEU munkatársa, Mohácsi Vanda, aki az ottani pályázati irodát vezeti. Részben ez is az oka valószínűleg, hogy a CEU igen sikeres volt ERC pályázatokban.

Vanda az, aki a mai napig tanácsaival segíti a magyar közösség azon tagjait akiknek futó ERC pályázatuk van, vagy arra aspirálnak. Ezt demonstrálja az MTA legutóbbi infónapja is:

http://mta.hu/mta_erc/european-research-council-marie-sklodowska-curie-actions-kutatoi-karrier-forum-es-informacios-nap-2017-majus-25-en-107603

Itt az előadók között Lovász Elnök úr mellett ERC nyerteseket, ERC tisztviselőket és Mohácsi Vandát találjuk (az affilliációjában KEE szerepel, a névvitába nem mennék bele). Lehet persze vitatkozni azon, hogy mennyire partikuláris hozzájárulás a magyar tudományhoz az, hogy a CEU/KEE működtet egy pályázati irodát amiben remek szakemberek dolgoznak, akik a tudásukat szívesen és ellenszolgáltatás nélkül megosztják a többi magyar kutatóval.

Azonban az tény, hogy a CEU-s pályázati iroda stabil pontként működött tudomásom szerint az elmúlt években, miközben pl. a BME-s pályázati iroda esetében a kancellári rendszer megjelenésével (finoman fogalmazva) a személyi és tudási folytonosság nem maradt fenn (a tényszerű, de nyersebb
megfogalmazást nem merem ideírni). Kíváncsi lennék a többi egyetem, pl. SZE, DE és ELTE esetében mi történt a pályázati irodákkal az elmúlt években és vajon példaértékű-e számukra is a CEU pályázati irodája?

Köszönöm a figyelmet!
Üdvözlettel:

Simon Ferenc
BME, Fizika Tsz.