fizinfo - Re: [Fizinfo] Mit köszönhetünk a CEU-nak?

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Mit köszönhetünk a CEU-nak?

  • From: Raics Péter <raics.peter AT science.unideb.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Cc: f.simon AT eik.bme.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Mit köszönhetünk a CEU-nak?
  • Date: Mon, 15 May 2017 09:41:54 +0200

Tisztelt Simon Ferenc!

Én nem hallottam semmiféle olyan hangot, amiről írsz leveledben.
Ha írásról van szó, akkor sem volt semmi ilyen megjegyzés.

Ha rám gondoltál, akkor meg kell ismételnem levelem ezen részét. Ugyanis az én válaszom Horváth Zoltánnak így néz ki:
"mi hasznunk származik abból, ha elmegy, ": semmi;
"milyen kár ér minket, ha marad? ": semmi.

Szendrei Dániel teljesen félre magyarázta soraimat, amit neki jeleztem is:
'Értelmezési probléma:
"mi hasznunk származik abból, ha elmegy, ": semmi;"
Válaszában ezt úgy értelmezte, mintha én örülnék "ha elmegy", azaz nagy hasznunk lenne belőle. Pedig a pontos és egyszerű értelme a fenti sornak (és a következőnek is): szerintem semmi haszon nincs belőle ha elmegy, TEHÁT ne menjen el. Azt hittem, hogy minden hátsó gondolat nélkül értelmezhető a válaszom. Horváth Zoltán levelét tessék elolvasni és az én válaszomat is értelme szerint venni!'

Hívatkozom egyik mondatodra: "Itt most nyilván leegyszerűsítettem az elhangzott állításokat, ezért elnézést is kérek."
Bár ez, ha rám vonatkoztatod, nem leegyszerűsítés, hanem tudatos félremagyarázás, ezért elfogadom elnézés kérésedet. Ugyanis lényegében az én szavaim köszönnek vissza leveledből. Ami - ugye - ebben a kontextusban nem igaz!

De akkor ki írt ilyeneket? Név?

Üdvözlettel:
Raics Péter

| Az ELFT adoszama (ide kerjuk az SZJA 1 szazalekat!): 19815644-2-43 |

Hallottuk, hogy a CEU-nak semmit sem köszönhetünk, ha elmegy semmi
bajunk belőle stb. Ill. a CEU puszta léte is csak néhány
tudományterület (közgazdaságtan, hálózatkutatás stb.) tudósai részére
jelent egyáltalán bármit. Itt most nyilván leegyszerűsítettem az
elhangzott állításokat, ezért elnézést is kérek.

Fizikusként, tehát nem közgazdászként, úgy találkoztam a CEU-val, hogy
egy minisztériumi egyeztetésen derült ki számomra 2012 táján, hogy az
ERC pályázatok egyik legkomolyabb hazai szakértője a CEU munkatársa,
Mohácsi Vanda, aki az ottani pályázati irodát vezeti. Részben ez is az
oka valószínűleg, hogy a CEU igen sikeres volt ERC pályázatokban.

Vanda az, aki a mai napig tanácsaival segíti a magyar közösség azon
tagjait akiknek futó ERC pályázatuk van, vagy arra aspirálnak. Ezt
demonstrálja az MTA legutóbbi infónapja is:

http://mta.hu/mta_erc/european-research-council-marie-sklodowska-curie-actions-kutatoi-karrier-forum-es-informacios-nap-2017-majus-25-en-107603

Itt az előadók között Lovász Elnök úr mellett ERC nyerteseket, ERC
tisztviselőket és Mohácsi Vandát találjuk (az affilliációjában KEE
szerepel, a névvitába nem mennék bele). Lehet persze vitatkozni azon,
hogy mennyire partikuláris hozzájárulás a magyar tudományhoz az, hogy
a CEU/KEE működtet egy pályázati irodát amiben remek szakemberek
dolgoznak, akik a tudásukat szívesen és ellenszolgáltatás nélkül
megosztják a többi magyar kutatóval.

Azonban az tény, hogy a CEU-s pályázati iroda stabil pontként működött
tudomásom szerint az elmúlt években, miközben pl. a BME-s pályázati
iroda esetében a kancellári rendszer megjelenésével (finoman
fogalmazva) a személyi és tudási folytonosság nem maradt fenn (a
tényszerű, de nyersebb
megfogalmazást nem merem ideírni). Kíváncsi lennék a többi egyetem,
pl. SZE, DE és ELTE esetében mi történt a pályázati irodákkal az
elmúlt években és vajon példaértékű-e számukra is a CEU pályázati
irodája?

Köszönöm a figyelmet!
Üdvözlettel:

Simon Ferenc