fizinfo - Re: [Fizinfo] Valóban csak a CEU-n van világszínvonalú oktatás?

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Valóban csak a CEU-n van világszínvonalú oktatás?

  • From: Andras Lorincz <lorincz AT inf.elte.hu>
  • To: "fizinfo AT lists.kfki.hu" <fizinfo AT lists.kfki.hu>, Attila Csoto <csoto AT matrix.elte.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] Valóban csak a CEU-n van világszínvonalú oktatás?
  • Date: Sat, 13 May 2017 16:07:57 +0000
  • Accept-language: en-US
  • Spamdiagnosticmetadata: NSPM
  • Spamdiagnosticoutput: 1:99

Magánvéleményem az, hogy Magyarországon egyes oktatók *bőven*
világszínvonalon oktatnak, de az oktatás *folyamata* nem világszínvonalú,
mert az oktatási folyamatnak vannak gyenge pontjai, vannak benne
szakadások/hiányok. Ezzel együtt, az igazi tehetségek ki tudják nőni magukat,
ha az egyetemen van "táltosképzés", ami több helyen van is.

A CEU-n szűk körben folyik az oktatás és nagyon kevés magyart oktatnak. A CEU
az oktatási spektrumot nem fedi le. Jóval kevésbé fedi le, mint a nagyobb
magyar egyetemek. Csak vidéken vannak olyan egyetemek, amelyek teljesen
lefedik a spektrumot, ami a magyar oktatás elismertségének egyik legnagyobb
korlátja. A SOTE és az ELTE együtt benne lenne az első 500 egyetemben
minimálisan a "Shanghaj listán", ahol most egyetlen magyar egyetem sincs,
szemben a CEU-val (ami nem azonos a KEE-vel), a viszonylag keskeny spektrum
dacára.

A CEU az oktatási folyamatot nem viszi végig: a CEU másik ligában focizik,
mint a magyar egyetemek. Magyar egyetemek (a hallgatói számat tekintve)
zömében BSc képzést végeznek, amihez nem kell kutatás. A CEU zömében graduate
(MSc+PhD) képzést végez, amihez kutatás is kell.

Így a vita -- jobb/rosszabb az oktatás a CEU-n, mint Magyarországon máshol --
parttalan.

A.

Ui.: Az alábbi következtetés a logika szabályainak nem tesz eleget. A
törvénymódosítás hatása *most* a CEU-t érinti. A mondat nem a CEU-ról, hanem
a törvénymódosításról szól, ami a CEU megszűnte/távozása után is velünk marad
és a CEU-n túl is lehet hatása. Az állítás lehet igaz, miszerint "szerinte
Magyarorszagon a CEU-n kivul nincs vilagszinvonalu oktatas", nem tudom.
Azonban ez a mondatból nem következik.

A CEU-val kapcsolatos minositesek ("legjobb magyar egyetem" stb.) kozul

en ezen lepodtem meg leginkabb:

Albert-Laszlo Barabasi
(https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1015841121794561
2&set=a.10158411217900612.1073741835.728895611&type=3)

"Ha a Parlament által megszavazott törvénymódosítás életbe lép, meggyőződésem,
hogy a legnagyobb vesztesei mi, magyarok leszünk. Nem csak a felsőoktatás
csorbul példa nélküli módon, de megfosztjuk a gyerekeinket és unokáinkat
attól a lehetőségtől, hogy Magyarországon világszínvonalú oktatásban
részesüljenek."

Azaz szerinte Magyarorszagon a CEU-n kivul nincs vilagszinvonalu oktatas.

Csótó Attila

listsadm AT mail.kfki.hu