fizinfo - Re: [Fizinfo] Globális felmelegedés

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Globális felmelegedés

  • From: Laszlo Lindeisz <lindeisz AT gmail.com>
  • To: "fizinfo AT lists.kfki.hu" <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] Globális felmelegedés
  • Date: Thu, 19 Feb 2015 09:07:22 +0100

Nem kell tudni a naptevékenység (többnyire ciklikus) változásának okait
ahhoz, hogy a fölmelegedést magyarázzuk a Napból jövő energia változásával.
Valahol mindig megállunk a magyarázatoknál az ok-okozati láncban. A légköri
változások mellett a Földre kívülről érkező energiákat (bizony, még a
kozmikus sugárzást is) figyelembe kell venni. A napállandóról és
változásairól eddig alig esett szó ebben a vitában (ami egyébként
döbbenetes). Az ezzel a témával foglalkozó irodalom és a látványos
grafikonok eléggé meggyőzőek. Ráadásul a Nap egy sokkal "megbízhatóbb",
ciklusaiban is stabilabb rendszer, mint a földi ökoszféra. Eddig pl. senki
nem kérdezte meg, hogy milyen pontosan és a világ hány helyén mérik a
napállandót, pedig az állandók esetleges változhatósága egy izgalmas
kérdésköre a fizikának.

Lindeisz László

2015. február 18. 20:28 Bagyinka, Csaba írta,