fizinfo - Re: [Fizinfo] De ki volt az a tanár?

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] De ki volt az a tanár?

  • From: Gyulai József <gyulai AT mfa.kfki.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] De ki volt az a tanár?
  • Date: Sun, 12 Jan 2014 09:13:50 +0100

Kedves Lista!

Szégyenkezve kell kérnem korrekciót: Huszár Tibor neve helyesen: Juhász Tibor. Elnézést kérek az "alliteratív" tévedésemért...

Üdvözlettel

Gyulai Jóska

2014.01.11. 15:41 keltezéssel, Gyulai József írta:
| Az ELFT adoszama (ide kerjuk az SZJA 1 szazalekat!): 19815644-2-41 |
Kedves Radnai Gyula - Gyuszi -, kedves Érdeklődő Barátaim!

Arra, hogy Krausz Ferinek ki volt a gimnáziumi fizikatanára, nem tudok
válaszolni, sajnos, de az Otto-Hahn díj kapcsán kiadott, sokak által
átvett MTA hírhez volt, van hozzátennivalóm.

Én akkor vettem át a BME Kísérleti Fizika Tanszékének, Gyulai Zoltán
volt tanszékének vezetését, amikor Krausz Ferenc már Bécsben dolgozott.
A tanszéken a lézeres iskolát Bakos József, a KFKI RMKI kiváló kutatója,
másodállásban BME professzor indította el, benne Krausz Ferenccel,
Huszár Tiborral és más kiválóságokkal. E két kollégám távozott külföldre
és azóta kiemelkedően sikeresek. Nekem mindössze annyi "kváziszerepem"
volt Feri és Tibor kapcsán, hogy visszautasítottam a rektor azon
utasítását, hogy javasoljak felmondást a vissza nem térésük okán - ahogy
akkor mondtam: "Én ilyen embereknek nem mondok fel. Miért lenne jó, hogy
még rossz érzéssel is gondoljanak haza?"

Bevallom, az én tudatomban Feri visszaemlékezéséből Bakos Jóska neve
nagyon hiányzott... Mert én azóta is büszke vagyok, hogy volt, hacsak
adminisztratív közöm, a "Bakos iskolához"!

BÚÉK a Közösségnek

Gyulai Jóska

| Az ELFT adoszama (ide kerjuk az SZJA 1 szazalekat!): 19815644-2-41 |
Érdekes módon jutott el hozzám az alábbi hír:
http://richpoi.com/cikkek/tudomany/a-fizika-rejtelyei-utan-kutat-a-vilaghiru-magyar-kutato.html

Érdemes rákattantani!

R.Gy.

listsadm AT mail.kfki.hu

Prof. emer. Jozsef Gyulai,
Res. Centre Natl. Sci., Inst. Tech. Phys. & Matl. Sci,. and
Budapest Univ.Tech.& Econ., Chair Elec. Devices
Ordinary Member, Eng. Sci. Sect., Hung. Acad. Sci.;
Fellow European Physical Society
Chairman, "Novofer Foundation, Dennis Gabor Prize"

Address: Res. Centre for Natural Sciences, Hung. Acad. Sci.,
Inst. for Tech. Physics and Matl Sci., MFA,
29-33 Konkoly Thege Rd., H-1121 Budapest
Mail: POBox 49, H-1525 Budapest, Hungary
Home: 23/B Otthon St., 1118 Budapest
Phone: +36-1-392-2770, Fax: -2226, Mobile/Cell: +36-30-940-3081
Home: +36-1-209-3137
Homepage: http://www.mfa.kfki.hu/~gyulai/;
for file download: http://www.mfa.kfki.hu/~gyulai/_/