fizinfo - [Fizinfo] Áltudomány intézményesítve!

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Áltudomány intézményesítve!

  • From: Härtlein Károly <hartlein AT eik.bme.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Cc: marcell.perenyi AT ezermester.hu
  • Subject: [Fizinfo] Áltudomány intézményesítve!
  • Date: Mon, 28 Oct 2013 01:53:53 +0100

Kedves Fizinfo olvasók!

Többen ismerhetnek a szkeptikus oldalamról. Mostanában nem igen terheltem a Fizinfo-t efféle gondolataimmal,
de most úgy érzem, hogy ismét meg kell szólalnom.

Nem ma találkoztam a kavitációs kazánnal elo"ször, hanem még a 90-es évek végén, egy emlékezetes estén:

http://jedlik.phy.bme.hu/kkazan/buborek01.avi

http://jedlik.phy.bme.hu/kkazan/buborek02.avi

Nem fárasztanék senkit azzal, hogy hány hiteltelen oldal található, és azzal sem gyötörnék senkit, hogy mekkora szamárságokat lehet ezeken olvasni.
Elgondolkodtató, hogy tudományosan hiteles magyarázat, cáfolat nem található, akarom mondani én nem találtam!
Azért egy példát mutatok, mert egy nagymúltú magazin lapjain, köszönheto"en a a szakmájához nem érto" szerkeszto"bizottságnak,
jól követheto" az, ahogy a tudatlanság tudatlanságot szül.

http://ezermester.hu/cikk-5370/Kavitacios_kazan

Végül azért ragadtam billentyu"t, mert egy iskola fu"tését ezzel oldották meg, illetve csak akarták megoldani:

http://www.szon.hu/kavitacios-kazan-adja-a-meleget-nyirmeggyesen/1842976

És amikor jött a probléma a berendezéssel, akkor sem a józan ész döntött:

http://www.szon.hu/nem-mondtak-le-a-kavitacios-kazanrol/1913266

Nem tudom pontosan, hogy ki és milyen körülmények és tudás birtokában döntött a kazán alkalmazásáról,
de most már mondhatják sajnos, hogy egy iskolából a referenciahelyet csináltak.

Szerintem a fizikusok közössége felvehetné a feladatai közé az ilyen, társadalmilag mélyen gyökerezo" problémák
kapcsán azok tájékoztatását, akik szeretnék megtudni, hogy mi a tudomány álláspontja.
Jelenleg csak a fizikailag képtelen magyarázatokat lehet megtalálni.

Härtlein Károly

Ezt a linket csak az ero"s idegzetu"eknek ajánlom, ez a kavitáció egy másik "alkalmazása":

http://kavitacioszsirbontas.com/kavitacios-zsirbontas-elmelete

Végül egy igazságügyi szakérto" elképeszto" megnyilvánulása:

http://epitkezes.forum.hu/6796-post15.html

  • [Fizinfo] Áltudomány intézményesítve!, Härtlein Károly, 10/28/2013