fizinfo - [Fizinfo] Válasz Hartlein Karcsinak

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Válasz Hartlein Karcsinak

  • From: "Dr. Paripas Bela" <fizpari AT uni-miskolc.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Válasz Hartlein Karcsinak
  • Date: Thu, 16 Aug 2012 10:03:09 +0200

Én a fenyegetõzõ/feljelentõ Fekete Gábor, Kiskõrös témához nem kívánok hozzászólni. Nálam ez az ügy nem szakmai vagy rendõrségi, hanem a kezdettõl fogva orvosi (elmegyógyászati) ügy, ahhoz pedig én nem értek. Én is kaptam egy ilyen fenyegetõzõ levelet, de nálam rögtön méltó helyére, a szemétkosárba került, ahonnan aztán egy idõ után automatikusan törlõdött.
Amiért kénytelen vagyok írni, az Härtlein Karcsi barátom levele, amelyben az ügy kapcsán a mi egyetemünk, a Miskolci Egyetem neve is felmerült. Valóban van egy kollégánk (nem a Fizikai Tanszéken), aki szintén Fekete Gábor, és szintén zavaros „fizikai” „elméleteket” gyárt. Ezt azonban csak „hobbiból” teszi, mert szakmája szerint elektromérnök, a szakmájának megfelelõ tárgyakat oktat, az érintettek szerint jól. A fizikait és az elméleteket azért tettem idézõjelbe, mert ezek látszólag a természettel foglalkoznak ugyan, de a fizika módszertanát mellõzve, nekünk fizikusoknak érthetetlen módon.
Ami Karcsi kérdését illeti, tehát, hogy lehet-e a két FG ugyanaz a személy. Nos, én eleve furcsának tartanám, ha valaki a saját neve alatt rejtõzködne (de hát én, mint fentebb is írtam, nem vagyok pszichiáter). Mindenesetre rákérdeztem nála (még régebben) és határozott NEM-et kaptam. Én ezt elfogadtam (mivel nyomozó sem vagyok) és végig ehhez tartom magam.
Ami pedig a Karcsi által linkelt cikkét illeti. Azt egy 8 évvel ezelõtti erdélyi elektromérnök konferencián publikálta, elfogadása tehát nem a „mi lelkünkön szárad”. Arra garanciát tud a tanszékünk vállalni, hogy az általunk lektorált szakmai (tehát a FIZIKA tématerületein publikált) anyagokban ilyen jellegû cikkek nem jelennek meg. De nem hiszem, hogy lenne jogi eszközünk (bár jogász sem vagyok) arra, hogy a publikációs listájáról utólag bárkinek bármit kihúzattassunk.
Üdvözlettel:
Paripás Béla
(a cikk tartalma megköveteli, hogy kivételesen ideírjam: a Miskolci Egyetem Fizikai Tanszékének a vezetõje vagyok)

  • [Fizinfo] Válasz Hartlein Karcsinak, Dr. Paripas Bela, 08/16/2012