fizinfo - [Fizinfo] Atomki-szeminárium

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Atomki-szeminárium

  • From: Zoltan Mate <mate AT namafia.atomki.hu>
  • To: Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Atomki-szeminárium
  • Date: Thu, 7 Oct 2010 17:51:24 +0200 (CEST)

Az MTA Atommagkutató Intézetének nagy előadójában
(Debrecen, Bem tér 18/c. 12. ép. III. em.)
2010. október 14-én, csütörtökön 11:00-kor

Gyimóthy Gábor

A magyar nyelv és más nyelvek

címmel előadást tart.
Az előadás előtt 10:30-tól tea.
Vendégeket szívesen látunk.

Máté Zoltán

Kivonat:

Életem folyamán több idegen nyelvvel ismerkedtem meg. Egyikbe-másikba
szinte csak beleszagoltam. Ilyenek a latin, a spanyol és a japán. Az
oroszt három évig tanultam, de sajnos már teljesen elfelejtettem. Németül
majdnem anyanyelvi szinten beszélek, angolul folyékonyan, viszont hibásan
és a németnél jóval kisebb szókinccsel. Franciául és olaszul is jól
beszéltem egy negyed évszázaddal ezelott. Sajnos e két nyelvet azóta olyan
ritkán használtam, hogy szinte teljes passzívitásba süllyedtek. Viszont a
nyelvekkel való foglalkozásom közben beleszerettem a saját anyanyelvembe,
és úgy érzem, aránylag tárgyilagosan tudom összehasonlítani az általam
megismert idegen nyelvekkel.