fizinfo - [Fizinfo] Atomki-szeminárium

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Atomki-szeminárium

  • From: Zoltan Mate <mate AT namafia.atomki.hu>
  • To: Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Atomki-szeminárium
  • Date: Thu, 17 Jun 2010 12:49:38 +0200 (CEST)

Az MTA Atommagkutató Intézetének nagy előadójában
(Debrecen, Bem tér 18/c. 12. ép. III. em.)
2010. június 24-én, csütörtökön 11:00-kor

Szűcs Zoltán
(Atomki)

Radiogyógyszer-kutatás a dél-afrikai NECSA-ban

címmel előadást tart.
Az előadás előtt 10:30-tól tea.
Vendégeket szívesen látunk.

Máté Zoltán

Kivonat:
Az előadásban annak a két évnek a munkáit és eredményeit mutatom be,
amit Dél-Afrikában, a NECSA intézetben töltöttem. Bemutatom a 131-I-dal
jelzett para-jód-fenil-acetát (PIPA) szintézisét és patkányon végzett
szervmegoszlási kísérleteket. Ismertetem a 103-Pd-mal, mint potenciális
terápiás izotóppal végzett kutatásainkat, úgy mint a Szilárd-Chalmers
magvisszalökődés esetleges hatását a kémiai kötésekre. Új módszert
dolgoztunk ki a ródiumban termelt 103-Pd elválasztására. Röviden szólok
egyéb más témákról, melyekben szintén résztvevő voltam, mint 35-S
pirolízises átalakítása szulfonamid szintéziséhez, nagy fajlagos
aktivitású 117m-Sn előállítása a dubnai U200-as ciklotronon,
szén-nanocsövek jelzése 32-P-ral. A két év eredményének számít a létrejött
magyar - dél-afrikai TéT együttműködés, a 103-Pd elválasztására
megépítendő izotópszeparátorra benyújtott pályázatunk, 4 konferencia
anyaga, valamint további 2 konferencia elfogadott előadásai, eddigi 3
proceedings, 2 megjelent és 2 megjelenés alatt álló cikk.