fizinfo - [Fizinfo] level Prahlad Jani-rol a szkeptikusoknak

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] level Prahlad Jani-rol a szkeptikusoknak

  • From: "Hrasko Gabor" <gabor AT hrasko.com>
  • To: <Fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] level Prahlad Jani-rol a szkeptikusoknak
  • Date: Wed, 12 May 2010 18:01:40 +0200

Kedves Horváth István!

A Fórumunkkal technikai problémák vannak, elnézést!

Prahlad Janiról pedig a következőket gondolom. Nem nekem kell igazolni, hogy
valaki nem képes 70 évig élelem és víz nélkül élni, hanem nekik, hogy képes.
Erre pedig az alkalmazott módszerek nagyon gyatrák. Ott verik át az orvost,
ahol akarják. Ennek az orvosnak láthatóan fogalma nincs arról, hogy mi az
hogy kísérletezés, mit jelent a kontrollálás. Felhívom a figyelmet arra,
hogy az orvosnak eszébe se jutott igazán, hogy azt vizsgálja, hogy tényleg
képes-e erre a jógi, hanem rögtön azt akarta vizsgálni, hogy hogyan képes.
Előbb az effektus meglétét kellene igazolni, aztán lehet a tulajdonságait. Ő
- feltételezem jóhiszeműen - az jelenség valódiságát nem is tesztelte. Az
érdekelte, hogy lefogy-e a jógi stb. (és akkor még azt se tételeztem fel,
hogy esetleg nem jóhiszemű az orvos).

Itt látható az orvos (szerintem ez a 2003-as megfigyelés, de ugyanaz az
orvos):
http://www.youtube.com/watch?v=i7YNkjiHNxY

A probléma pont az volt, hogy többszöri kérés ellenére sem engedték, hogy
például az indiai racionalisták szövettségének tagjai részt vegyenek ezekben
a megfigyelésekben. És semmi tudományos leírás (protokol) sem létezik. Csak
bulvár. Így aztán a Szkeptikus Társaság sem tud jobban utánanézni a
dolognak. Én épp elég időt töltöttem azzal, hogy konkrétabb adatokat
keressek, de nincsenek. A hivatkozott indiai minisztérium oldalain is
kerestem információt - természetesen nincsen.

Ajánlom az egyetlen kritikus nemzetközi fórumot, amely folyamatosan
figyelemmel kísérte az eseményeket:

http://irregulartimes.com/index.php/tag/prahlad-jani/

A legutóbbi cikkben látszik egy video, amelyen a 2003-as megfigyelés során
az alany "fürdik". Ugye biztos, hogy nem ivott egy kortyot sem? A fentebbi
hosszabb filmben mutatják, hogy egy nagy medencében fürdik, de közben azt
mondják, hogy a fürdése előtt és után megmérték a víz mennyiségét, hogy
vajon nem nyelt-e pár kortyot. Na nee!

A május 11-i cikkben pedig rámutattak egy csomó lazaságra a hírekben, a
protokolban.

A híreink - gondolom István is itt olvasta - itt találhatók:
http://www.szkeptikustarsasag.hu/hirfigyel

Gábor