fizinfo - Re: [Fizinfo] Mindenkit a felsőoktatásba?

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Mindenkit a felsőoktatásba?

  • From: "Gabor Por" <por AT reak.bme.hu>
  • To: Harmat Péter <harmat AT mfa.kfki.hu>, "Diosi Lajos" <diosi AT rmki.kfki.hu>
  • Cc: Fizinfo AT lists.kfki.hu, raics AT tigris.unideb.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Mindenkit a felsőoktatásba?
  • Date: Fri, 22 Aug 2008 16:42:23 +0200

Kedves Lista,

Nem tudom megállni, hogy ne dobjam be az újabb gumicsontot!

Hármas érettségivel is be lehetett kerülni a felsőoktatásba
(2008-08-08 09:10:00)

A 2008-as felvételi eljárásban megállapított ponthatárok szerint már 40 százalékos középszintű érettségi teljesítménnyel is bekerülhettek a fiatalok a felsőoktatásba. Ez egy százalékkal magasabb eredmény egy kettes vizsgánál, azaz éppen eléri a hármas érdemjegyet. Így számolva a jelentkezők mindenféle többletpontra jogosító jogcím nélkül, hármas érettségivel olyan alapszakokra is bejuthattak, mint kereskedelem és marketing, kommunikáció és médiatudomány, nemzetközi gazdálkodás vagy gépészmérnök.

91 százalék bekerülhet!

továbbiakat lásd:

http://www.fisz.hu:80/ujfisz/index.php?lap=hirek/hir&new_id=3360

Tessék, lehet rajta csámcsogni!

Saját véleményem már régóta az, hogy fel kell végre fogni, hogy amit a mi koroszályunk érettséginek nevez, az már régen a BSc diploma. Tessék végre felfogni, hogy a két világháború között egy érettségivel valaki akár kisvállalat könyvelője lehetett, a múlt század végén az érettségivel állások tucatjait lehetett betölteni, és alkalmas is volt rá a végzett, a mai érettségi semmilyen állást betöltésére nem jogosít, nem ad életpályát, csak lehetőséget, hogy valamit tanuljon már végre a gyerek, amiből majd meg fog élni. És ez nem feltétlenül a tönkrement alap- és középfokú oktatás matt van így, hanem részben és főleg a megnövekedett tudásanyag miatt is. A tudomány óriásléptekkel haladt tovább. A vitatkozók többsége tényleg nem tud többet, mint ma egy ötödikes, legalábbis sok mindent nem tud, amit egy mai ötödikes tud, vagy tudni kellene. Ne tessék elfelejteni, hogy ma nemcsak kézzel kell megtanulni írni és olvasni, hanem géppel is (sokan bizony nem tudnak 10 ujjal vakon írni a vitakozók közül, de még a képernyőről olvasni is alig tudnak - gondolom a betűzgetést nem tekinhető annak). Megkérdezték már, hogy mit kell tudnia a pi kötésekről egy másodikos gimnazistának? És persze történelemből és irodalomból nemcsak mindazt, amit mi is tudtunk, hanem az egész 20. századot is. Fogjuk már fel, hogy ez lehetetlen 18 éves korig!

Megoldás: érettséginek hamarosan a BSc diplomát fogjuk tekinteni. És akkor persze nagyon helyes, hogy az évfolyam 91%-a elindul ebbe az irányba!

Pór Gábor

Fizinfo AT lists.kfki.hu

| Informacio: https://mailman.kfki.hu/listinfo/fizinfo |
| Kiraly Peterne