fizinfo - Re: [Fizinfo] tapaszok

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] tapaszok

  • From: "Szucs Imre" <szucsi AT rmki.kfki.hu>
  • To: "Kriza Gyorgy" <kriza AT szfki.hu>, <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] tapaszok
  • Date: Tue, 22 Jul 2008 23:44:40 +0200

Kriza Gyorgy wrote:
> Lehet, hogy éppen azért "haraptak rá a tapaszra" a mentősök (bocsánat
> a képzavarért), mert a diklofenák, mint általában a COX-2-gátló NSAID
> gyulladáscsökkentők, (kis mértékben) növeli a szívbetegségek
> gyakoriságát.

Kedves Gyuri!

Igen, lehet, de elképzelhetőnek tartok más magyarázatot is. Az Index cikkben
olvasott termékismertető szövege alapján az is elképzelhető, hogy egy
hegyikrstály erejével versenyző új termékről van szó. Ennek használata, _nem
összevont_ természettudományos oktatásban részesültektől ugyan nem lenne
várható, ám mégis kiderült, hogy vezető sportolóink közül nagyon sokan egy
bizonyos titán tartalmú láncot hordanak éjjel-nappal nyakukban. Állítólag ez
megvédi őket a betegségektől, a sérülésektől és erősíti az izomzatukat,
immunrendszerüket, állóképességüket. Hangsúlyozom, nem valami himi-humi
sportolókról van szó, hanem pl. a világbajnok hokicsapatunk tagjairól és
sokan másokról.

Mindezt a szövetség elnökségének egyik tagjától tudom, akinek viccesen szóvá
tettem, hogy milyen érdekes új nyaklánca van. Miután elviccelődtünk a
dolgon, azt mondta:
"Tudom, hogy ha egy több millió USD-t kereso NHL játékos ilyet
visel, akkor szerintem egy mérnöknek, vagy vezető magyar sportolónak
sem okozhat kárt."

Ezután minden világos lett. Nyilvánvaló, hogy a minél jobb eredmények
elérése érdekében a mi jeles sportolóink is felhasználnak minden lehetséges
eszközt és módszert ami a nemzetközi gyakorlatban megtalálható. Nyilván az
USA sportolóit ezen a téren is követendőnek tekintik. Ezért másolják
szokásaikat és bizony ott használják a titán tartalmú láncot és
feltételezem, hogy a nano-antennáas tapaszokat is. Ebben viszont már semmi
meglepő nincs, hiszen náluk már rég bevezették az összevont
terészettudományos oktatást.

Baráti üdvözlettel:
Szűcs Imre