fizinfo - Re: [Fizinfo] tárgyak összevonása

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] tárgyak összevonása

  • From: Pál Hidas <hidas AT mail.kfki.hu>
  • Cc: ELFT Hirado <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] tárgyak összevonása
  • Date: Wed, 16 Jul 2008 16:29:31 +0200 (CEST)

Szerintem egy ilyen tárgyösszevonás kis jelentőségű lépés
a pályaválasztás szempontjából. Az utóbbi évtizedek pénzközpontú
szemlélete - ami nem egy kormányé, hanem a társadalomé, tessék
észrevenni a mindenoldali rongyrázást, azoknál is, akikkel egy oldalon tetszenek állni - miatt a jogi, közgazdasági pályák
felé tolódott el az érdeklődés, amiktől gyors meggazdagodást
remélnek az ifjú emberek, családi nyomásra is. Emlékszem, 10-15 éve
a buszon egy kihallgatott beszélgetésre az új generációtól.
Az egyik azt mondta, ő fizikus, mire a másik röhögött egy
nagyot, hogy "kétszeresen hátrányosan helyzetű" - értsd, nem elég,
hogy közalkalmazott, még fizikus is. Ez van. Mostanában beteltek a jogi állások, hiány van mérnökökben, lassan majd rájön erre a társadalom minden szövete és sejtje, és helyreáll majd az egyensúly.
Kormányaink - politikai "elitünk" - pedig csak rossz nyomkövetőként kuslatnak a társadalom után. Nem látok ideológiai különbséget.

Üdvözlettel,
Hidas Pál