fizinfo - [Fizinfo] Bocsanat, nem gumicsontot ragunk?

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Bocsanat, nem gumicsontot ragunk?

  • From: Rozsa Karoly <karcsi AT sunserv.kfki.hu>
  • To: Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Bocsanat, nem gumicsontot ragunk?
  • Date: Fri, 11 Jul 2008 20:05:36 +0200 (CEST)

Uraim!
Eloljaroban annyit, hogy minden megbecsulesem azoke, akik idot es energiat aldoznak az oktatas javitasara, es ezt komolyan is gondolom. Kulon tiszteletem azoknak, akik hivatastudatbol (a korulmenyektol fuggetlenul), tanitanak.
Jomagam (igaz, egy bo evtizede) sok evig a "science" oktatasat iranyitottam nyaranta a Navajo rezervatumban elo legtehetsegesebb gyerekek felzarkoztatasat celzo NSF "Young Scolars" programban. A temavezeto azt a tanart vette meg a programhoz akit akart, volt ra penze. Egy extra ide-oda Budapest-Phoenix repulojegy nem volt tetel. Oktathattam kemiat, epitettunk villanymotort, fenysugarakat kibocsajto hazikot, amihez kedvem volt. Egyutt elveztuk az egeszet a gyekekkel. Elmentunk az Intel chipgyarto reszlegebe, (megbeszeltuk a mikroelektronikahoz szukeges vakuum-tudomanyt), szenbanyaba, es a Page-i vizieromuhoz. A gyerekek lelkesen es boldogan mentek haza a progam vegen.
Nem az volt a kerdes, mi az oktatas besorolasa. (Pl. kulon volt a matematika es a szamitogep programozasa.) Biztositottak a szukseges penzforrast, a tobbi a megbecsult, es profi tanarok dolga volt.
Ugy latom, mialatt a felso vezetes Szechenyire, es Klebersberg Kunora hivatkozik, pont az ellenkezojet teszik regi nagyjaink elgondolasainak. El kelle kezdeni tisztelni a tanarokat, a tanarveresek reklamozasa helyett. Bizositani kellene az oktatashoz es tanarkepzeshez szukseges anyagi alapokat. Vonzova kellene tenni a termeszettudomanyokat, es ez legkevesbe fugg attol minek nevezzuk a gyereket. El kellene gondolkozzanak, miket is TETT, (nem mondott!!!) Klebersberg Kuno.
Kezdek attol felni, hogy a bizottsagosdi, az elnevezgetesek, mind a felso vezetes tudtos gumicsontja. Ragjatok csak, mi majd noveljuk a hatekonysagot ugy, hogy a nevezot (ahol a penz van) tovabb csokkentjuk es meg buszkelkedunk is elottetek. A +/- felorakat is a gumicsont reszenek erzem.
Ha barkit megbantottam volna a hozzaszolasommal, elore, es oszinten, bocsanatot kerek. Nem allt szandekomban. Karesz

(pontosabban, azoknak, akik nem ismernek szemelyesen:
Rozsa Karoly, SZFKI)

  • [Fizinfo] Bocsanat, nem gumicsontot ragunk?, Rozsa Karoly, 07/11/2008