fizinfo - [Fizinfo] Nem haláltan, hanem életmód

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Nem haláltan, hanem életmód

  • From: "Laszlo Lindeisz" <lindeisz AT gmail.com>
  • To: Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Nem haláltan, hanem életmód
  • Date: Wed, 9 Jul 2008 13:27:18 +0200

Kedves Péter!

Hasonló érzések kerítettek tegnap hatalmukba, mint téged, amikor a HírTV-ből
értesültem a fizika, a kémia és a biológia tantárgyak összevonásának
tervéről.
Este a PSZ és a PDSZ elnökével beszélgetett Ókovács Szilveszter. Ők is
nagyon keveset tudtak mondani, annyi kiderült, hogy azok az iskolák, amelyek
idén ősztől bevezetik az új rendszert, ezért komoly anyagi támogatást
kapnak, 2013-tól pedig minden iskolának át kel állnia. Az elnökök sem
tudták, hogy

- az új tárgyat kik fogják tanítani,
- az általában kétszakos tanárokat továbbképzik-e,
- hol vannak az új tárgy tankönyvei,
- honnan ered az ötlet,
- ez komoly, vagy csak újabb létszámleépítési trükk,
- stb.

Később, a hírekben az új tantárgyat "életmód"-nak nevezték következetesen
(tehát nem csak egyszer, amit akár tévedésnek is tekinthetnénk).

Az is kiderült, hogy semmilyen szakmai egyeztetés nem előzte meg a
bejelentést, az érintettek a sajtóból értesültek arról, hogy mi vár rájuk.

És persze végképp nem derült ki, hogy mi értelme van ennek, csak Hiller
Istvántól tudhattunk meg annyit, hogy ettől emelkedni fog a
természettudományos képzés színvonala.

Én nem tudom, hogy ez micsoda, számomra egy irracionális rémálomnak tűnik.
Összeesküvés-elméleteket szövögettem éjszakai álmatlanságomban és arra
gondoltam, hogy valamilyen New Age-es szekta holisztikus agyrém-tagozata meg
akarja támadni a magyar természettudományos oktatást, a jelenlegi oktatási
kormányzat pedig készségesen kollaborál.

Lindeisz László