fizinfo - Re: [Fizinfo] Haláltan

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Haláltan

  • From: Bukovinszki Ro'bert <ber AT vnet.hu>
  • To: Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Haláltan
  • Date: Wed, 09 Jul 2008 13:26:41 +0200

Kedves Péter...

Akár én is írhattam volna az alábbiakat, így most e levélben is támogatom felháborodásodat!

Kérded "Mi a teendő?", amire nekem adódott a válasz: MINDEN lehetséges fórumon, MINDEN érintett kollégának AKTÍVAN fel kell lépnie! NEM passzívan dörmögni orrok alatt, s NEM hallgatni és legfeljebb pusmogva tűrni az ilyen döntéseket! Ezek a "döntéseket" NEM AZ ORSZÁG érdekében, s NEM az oktatás színvonalának emelése érdekében születnek, hanem legfeljebb "ügyes" "oktató"(???)/"továbbképző"(???) szervezetek manipulációja, netán politikai érdekeltségek mentén születnek!

Nem, NEM elég ilyen szűk szakmai fórumokon levelezni, VISZONT aki ilyeen kérdésben hallgat, az szvsz támogatja az ilyen "döntéseket"!

Ugyanebbe a vonulatba tartozik, csak más ágon, szerintem az itt olvasható cikk is:
http://portal.ujember.hu:8080/hetilap/080525/3/palinkas

Az MTA elnökének elnöki mivoltában hitbéli dolgokról nem tiszte beszélni csak mint magánember!

Bukovinszki Róbert

raics AT tigris.unideb.hu
írta:
Tisztelt Kollegák!

Először nem akartam hinni az edupress és hasonló csatornáknak, hogy már készen
is van a természettudományok kiirtásának véglegesített módszere, az "élettan"
bevezetése a fizika, kémia, biológia helyett. De most már semmi ketseg: 100
milliárd (!) Ft áll rendelkezésre a temetéshez. EU-s alapokból! (melyikből?).
Szeptemberben már kezdődik is a "kisérlet" 1000 iskolában. Melyikben, milyen
tipusúban, mit tanítanak, milyen szakos tanárokkal?

Mintha tavasszal másként nyilatkoztak volna a tanárok és az MTA
természettudományi osztályainak elnökei?! Ennyire előkészítetlen "deform" még
nem volt az oktatásban! Az "élettan" elnevezés amúgy teljesen értelmezhetetlen
és értelmetlen számomra. Remélem, az orvosi egyetemek emiatt külön tiltakozni
fognak!

Mi folyik itt? Nem lehet véletlen, hogy a nyári "uborkaszezonban" jött a hír.
Mindent teljesen elhatározak, eldöntöttek. Hol vannak a munkabizottságok,
amelyeket a természetismeret bevezetése kapcsán igértek? Egyesek finomítanák a
dolgot, időleges párhuzamosságról beszélnek. Sőt! Akár meg is maradhatna
valahol
az eredeti három tantárgy. Ez mind szemfényvesztés!

100 milliárd van erre a tudati leépítésre. Hány pedagógust
bocsátottak/bocsátanak el ebben az időszakban? Mennyi lesz ebből a
megtakarítás?? És a felmérhetetlen kár?

Tavasszal még csak szomorú voltam a természetismeret kapcsán. Most már mérges
is! Ismert kérdést teszek fel:
Mi a teendő?

Raics Péter