fizinfo - [Fizinfo] BME Elmeleti Fizika Tanszek szeminariuma

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] BME Elmeleti Fizika Tanszek szeminariuma

  • From: "Varga Imre" <varga AT galilei.phy.bme.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu, matematikusok AT math.bme.hu
  • Subject: [Fizinfo] BME Elmeleti Fizika Tanszek szeminariuma
  • Date: Tue, 13 May 2008 12:09:28 +0200

MEGHIVO
a BME Fizikai Intezet, Elmeleti Fizika Tanszek
szeminariumara:

Radnai Gyula
ELTE, Anyagfizikai Tanszek

"Az igazmondo Landau"

Helye: BME Fizikai Intezet,
Elmeleti Fizika Tanszek
Budafoki ut 8.
F-epulet, III. lepcsohaz, mfszt. Szeminariumi szoba

Ideje: 2008. majus 16. pentek, 10:15.

Kivonat: Igazmondasaval, kendozetlen oszintesegevel Landau
gyakran hozta zavarba kornyezetet. Kapica irta rola:
"... Igaz, igen eles a nyelve, es ezzel vissza is el, ugyhogy ragyogo

szellemevel sok ellenseget szerzett, akik mindig orulnek, ha
kellemetlenseget szerezhetnek neki. Am szerfolott rossz termeszete
ellenere, mellyel nekem is allandoan szamolnom kellett, soha nem
tapasztaltam tole semmifele becstelen cselekedetet ..."
Iden, szuletesenek centenariuman az egesz vilagon megemlekeznek
Landau tudomanyos teljesitmenyerol, felidezik meghokkento
meglatasait es zavarba hozo kijelenteseit. Megbocsaton emlegetik
az "enfant terrible"-t es csodalattal adoznak a tudos fizikusnak.
Ennek a kettossegnek a szellemeben, s az ujabban feltart
dokumentumok fenyeben probaljuk megkozeliteni a "Landau-jelenseget".

Minden erdeklodot szivesen latunk.

Varga Imre