fizinfo - [Fizinfo] ELFT és fizika

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] ELFT és fizika

  • From: raics AT tigris.unideb.hu
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] ELFT és fizika
  • Date: Thu, 10 Apr 2008 00:40:03 +0200 (CEST)

Tisztelt Kollégák!

Idézek a fizikatanári levelező listán kapott Nyilatkozatból, melyet
mellékletként is továbbítok.

' Az Eötvös Loránd Fizikai Társulat elnöksége 2008. április 2-án tartott
ülésén
örömmel üdvözölte a Magyar Országgyűlés Oktatási és Tudományos Bizottságának
2008. február 22-én elfogadott állásfoglalását a Tudomány- és
Technológiapolitika Legsürgetőbb Feladatairól, különösen az állásfoglalás 1.
pontját amelyben „A bizottság támogatja azokat a törekvéseket, amelyek a
közoktatásban több figyelmet és forrást kívánnak fordítani a
természettudományra, a természettudományos oktatás és tehetséggondozás átfogó
fejlesztésére. Javasolja megvizsgálni annak lehetőségét, hogy egy
természettudományos tárgyból vagy természetismeretből, mint új érettségi
vizsgatárgyból legyen kötelező az érettségi vizsga, továbbá, hogy a
természettudományok iskolai oktatása részben vagy teljesen integrált módon,
természetismeretként történjék”
A Társulat szervezésében a közelmúltban Békéscsabán tartottuk az 51. Országos
Középiskolai Fizikatanári Ankét és Eszközbemutatót. Ennek résztvevői az
Oktatási
és Tudományos Bizottság állásfoglalásáról külön is véleményt alkottak. Az
Ankét
állásfoglalásának szövegét jelen Nyilatkozatunkhoz mellékletként csatoljuk. '

Változtatás, megjegyzés nélkül elfogadják, üdvözlik ezt a veszélyes
elképzelést!
A Fizikatanári Ankét egyértelmű véleménye burkoltan úgy jelenik meg, mintha az
hasonló örömöt fejezne ki.

Az Elnökség nem látja a veszélyt az 1. pont második felében?
Nem olvasták a tanárok véleményét?
A FIZINFO-beli vita nem keltett bizonytalanságot bennük?

Kit képvisel az Elnökség? Az Eötvös Loránd Fizikai Társulat Fizika-Ellenes
Elnöksége (ELFT-FEE)?

Ennél nagyobb pofont még nem kaptak a magyar fizikusok, fizikatanárok, mint
most
a saját szakmai érdekképviseletük vezetőitől. Először a Társulatból való
kilépésre gondoltam, hiszen engem nem képviselnek, sőt a fizikaoktatás és
majdan
a kutatás felszámolásához járulnak hozzá. De rájöttem: a Társulat olyan,
amilyennek a tagok és a vezetőik formálják. Az Elnökség véleménye nem egyezik
tagok egy (nagy?) részének akaratával. Nem is kíváncsiak rá. A Tanári Ankét
állásfoglalását semmibe veszik.

Volt/van joga az Elnökségnek az ELFT nevében így nyilatkozni? Melyek ennek a
jogi és erkölcsi feltételei? Van-e még bizalmunk a vezetőkben?

A TAGOKAT nem lehet leváltani!

Nem szűnő félelemmel:
Raics Péter.