Skip to Content.
Sympa Menu

fizinfo - Re: [Fizinfo] (nincs tárgy)

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

List archive

Re: [Fizinfo] (nincs tárgy)


Chronological Thread 
  • From: Tamas Biro <birot AT nytud.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] (nincs tárgy)
  • Date: Sun, 27 Jan 2008 10:13:25 +0100 (CET)
  • List-archive: <http://mailman.kfki.hu/pipermail/fizinfo>
  • List-id: ELFT HÍRADÓ <fizinfo.lists.kfki.hu>



Lelki szemeim el?tt már látom a vezet? hírt a médiában:
A Népszavazáson jelent?s többséggel gy?ztek az igenek, az
"Egyetért-e > ön azzal, hogy a Föld lapos?" kérdésben!

Tartok tõle, hogy ilyen eset már megtörtént Magyarországon. Sõt, négyévente ismétlõdik (politikai választások), és másfél hónap múlva megint meg fog ismétlõdni (függetlenül a népszavazás eredményétõl).

Ugyanis a választók többségének semmi közgazdasági ismerete nincs. Még annyi sem, mint amennyi fizikát próbáltak a fejükbe verni. Ennek ellenére részt vesznek a politikai választásokon és a gazdasági kérdéseket érintõ népszavazásokon. A közgazdaságtan mellett jogi, politológiai és társadalmi kérdésekhez sem értenek (ld. akár a listán elhangzott néhány hozzászólást is az elmúlt hónapokban), mégis elmennek választani. Közben felülnek azoknak a politikusoknak akik úgy érvelnek, hogy "emberek, nézzetek körbe! hiszen a saját szemetekkel látjátok, hogy a Föld lapos!".

Ezért szorgalmaztam régebben is a listán, hogy a középiskolai tananyagba közgazdasági és társadalomtudományi tárgyakat is fel kellene venni. Akár a logaritmikus egyenletek, akár a naív kvantummechanika rovására. (Közben természetesen együttérzek azokkal a fizika-tanárokkal, akiknek az állása veszélybe kerül a fizika-óraszámok csökkentése miatt. De más szempontok is léteznek.)

Emlékszem, az érettségi évében a fizikatanárunk úgy vezette szeptemberben be a tananyagot ("modern fizika"), hogy két tankönyv létezik, az egyik hazudik, a másik el se akarja mondani az igazságot. Szerencsére, spec. mat-os osztályban el tudta nekünk mondani a tananyagot értelmesebb módon. De vajon nem lenne jobb, ha a jövõ bölcsészei, jogászai, vállalkozói a hamis módon leegyszerûsített kvantummechanika helyett mikro- és makroökonómiai példákon fejlesztenék a logikus gondolkodásmódukat? Es ha logaritmikus egyenletek helyett egy kis statisztikát tanulnának (fogalmi szinten csak, például demográfián szemléltetve)? Ugyanis ezeket a tárgyakat utána ténylegesen alkalmazzák is az egyetemi tanulmányuk és a munkájuk során.

Üdv,


B. Tamás



___________________________________
* Biro Tamas:
birot AT nytud.hu
*
birot AT birot.hu
* http://www.birot.hu



Archive powered by MHonArc 2.6.19+.

Top of Page