fizinfo - [Fizinfo] centrifugális gravitáció

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] centrifugális gravitáció

  • From: "Tibor Lakatos Dr" <tiborlakatos32 AT gmail.com>
  • To: fizinfo <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Cc: janos.zana AT uni-corvinus.hu
  • Subject: [Fizinfo] centrifugális gravitáció
  • Date: Thu, 17 Jan 2008 14:55:57 +0100

Tibor Lakatos Dr írta:

> Mint a leírt kísérletek és mérések szintén tanúsítják, (lásd a
> mellékleteket) a forgásgravitáció is a rádiusszal egyen arányban, a
> fordulatszámmal négyzetes arányban áll, akárcsak a
> "tengelyelfordítással szembeni tehetetlenség".

Zana János írta:

Szerintem az alapfeltevés onnan származik, hogy az ember nem tud
különbséget tenni abban a tekintetben, hogy milyen mozgó rendszerben van
éppen. Például, amikor az ürhajósokat centrifugában forgatják, ök sem
képesek érzékelni, hogy megnövekedett gravitációt érzékelnek-e,
centrifugában ülnek-e, vagy éppen gyorsul a rakétájuk.

Hasonló, bár nem ugyanez a helyzet a pilótáknál, akiknek a szimulátor
döntésével modellezik a gépük gyorsuló állapotát. Nyilván a repülögép
fordulását is így modellezik: a szimulátor oldalirányú döntésével.

Üdvözlettel János

Kedves János,
Ez kézenfekvő, de az említett tanulmány azt állítja, hogy egy forgó
test (korong) a forgó testen KÍVÜLI térben fejt ki vonzó (gravitációs)
hatást, amelyet torziós ingával egyszerűen ki lehet mutatni...
üüdv
Tibor