fizinfo - [Fizinfo] Tisza Laszlo 2002-es budapesti eloadasarol

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Tisza Laszlo 2002-es budapesti eloadasarol

  • From: Nagy Denes Lajos <nagy AT rmki.kfki.hu>
  • To: Fizinfo <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] Tisza Laszlo 2002-es budapesti eloadasarol
  • Date: Tue, 10 Jul 2007 15:12:54 +0200 (CEST)

Kedves Kollégák,

Zimányi Magda bátorítására szeretnék írni Tisza László 2002-es budapesti előadásának "kulisszatitkairól", amelyeket az EPS-12 konferencia egyik szervezőjeként ismerek.

Az említett előadás volt Tisza László életének első számítógépes prezentációja. Az anyagot ő maga állította össze Wordben, majd azt előre elküldte nekem e-mailben, én pedig Papp Botondot kértem meg az ELTE Atomfizikai Tanszékéről, hogy azt tegye át Power Pointba. A prezentációnak két változata is volt, mert Tisza megérkezése után néhány dolgot módosíttatott. A vetítésnél viszont összekeverték a prezentációkat, és a rossz változattal indultak (ez volt az egész konferencia egyetlen komolyabb bakija). Én azonnal észrevettem, hogy mi történt, és szóltam Botondnak, hogy cseréltesse le a prezentációt. Ezt olyan ügyesen hajtották végre, hogy abból a hallgatóság semmit sem vett észre, Tisza viszont természetesen igen. Egy pillanatra megállt az előadásban, majd folytatta, most már a helyes változat alapján. A rövid szünet miatt a mellettem ülő Marx György figyelmeztetett, hogy úgy látszik, Tisza rosszul van, valahogy rövidítsem le az előadását és ne engedjek kérdéseket. Megnyugtattam, hogy semmi baj; én tudom, mi történt, de azért próbáltam óvatosan elhárítani a hosszabb diszkussziót. A 95 éves Tisza észrevette, hogy nyilván az egészségéért aggódunk, és hangosan közölte, hogy ő bizony kész egy részletes vitára is. Így is lett, és az előadás után még jó néhány percig tartottak a hozzászólások, amelyekre Tisza reflektált is.

Üdvözlettel,

Nagy Dénes Lajos

  • [Fizinfo] Tisza Laszlo 2002-es budapesti eloadasarol, Nagy Denes Lajos, 07/10/2007