fizinfo - Re: [Fizinfo] Tisza Laszlo koszontese

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Tisza Laszlo koszontese

  • From: Zimanyi Magdolna <mzimanyi AT sunserv.kfki.hu>
  • To: Frenkel Andor <frenkel AT rmki.kfki.hu>
  • Cc: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Tisza Laszlo koszontese
  • Date: Tue, 10 Jul 2007 11:24:27 +0200 (MEST)

On Tue, 10 Jul 2007, Frenkel Andor wrote:

> TISZA LÁSZLÓ KÖSZÖNTÉSE
>
> Tisza László, a Massachusetts Institute of Technology (MIT,
> Cambridge, USA) professzor emeritusa idén július 7-én volt 100
> éves. Ebből az alkalomból az MIT Fizikai Tanszéke május 10-én
> tudományos szimpóziumot rendezett a tiszteletére. A zsúfolásig
> megtelt előadóteremben lehettünk vagy kétszázan, de sajnos maga
> Tisza nem jöhetett el, múló betegség miatt csak videofelvételen
> láthatta az eseményeket. Az Eötvös Loránd Fizikai Társulat Eötvös
> plakettel tüntette ki az ünnepeltet, a Társulat elnökének, Patkós
> [...]

A fenti megemlékezést talán érdemes kiegészíteni azzal, hogy Tisza
László professzor 2002-ben a Budapesten rendezett EPS-12 Eurotron
konferencián előadást tartott "Remembering Eugene Wigner and
pondering his legacy" címmel. A fentiek szerint ekkor 95 éves volt.
Az előadásáról készült videofelvétel, illetve az általa készített,
és az előadáson bemutatott prezentáció oldalai (PDF) megtekinthetők
a konferencia honlapján:

http://www.eps12.kfki.hu/eurotron/archivum/

és onnan letölthetők.

Az érdeklődők figyelmébe ajánlom. Üdvözlettel

Zimanyi Magdolna

KFKI Reszecske- es Magfizikai Kutato Int. !Tel: (+36-1)-392-2558
Szamitogep Halozati Kozpont !FAX: (+36-1)-392-2503
Levelcim: H-1525 Budapest 114, Pf. 49 ! (+36-1)-395-9151
E-mail:
mzimanyi AT sunserv.kfki.hu