fizinfo - Re: [Fizinfo] Az évezred felfedezése!!!!!!!!

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Az évezred felfedezése!!!!!!!!

  • From: Zana János <janos.zana AT uni-corvinus.hu>
  • To: Istvan Mayer <mayer AT chemres.hu>
  • Cc: Fizinfo AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Az évezred felfedezése!!!!!!!!
  • Date: Mon, 11 Jun 2007 15:05:29 +0200

Istvan Mayer írta:
> Mar gyerekkoromban szokas volt a lakihegy nagyado kozvetlen
> kozeleben antennara kotott izzoval vilagitani.

A lakihegyi adó hosszabb, mint a hullámhossz negyede, mert véges
vastagságú. Ennyiben hasonlít a cikkben említett "felfedezéshez", tehát
elvileg rezonanciára méretezték.

A lakihegyi adó körsugárzó; energia-átviteli célokra viszont szük
irányított nyalábban sugárzó adóra van szükség. Ebben a
frekvenciatartományban elég nehéz jól irányított sugárzót létrehozni. A
Magyar Rádió külföldnek szóló müsorait (emlékezetem szerint) óriási
antennarendszerekkel valósították meg.

A fenti okokból a vevöantennát is rezonanciára kell méretezni, tehát jó
nyolc méter hosszúnak kell lennie. Ha kisebb, akkor nem valósul meg a
teljesítmény maximumra való illesztés feltétele.

Üdvözlettel János