fizinfo - Re: [Fizinfo] Az évezred felfedezése!!!!!!!!

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Az évezred felfedezése!!!!!!!!

  • From: tibor.lakatos AT etk.pte.hu
  • To: Zana János <janos.zana AT uni-corvinus.hu>, fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Az évezred felfedezése!!!!!!!!
  • Date: Mon, 11 Jun 2007 15:36:41 +0200 (CEST)

> A lakihegyi adó hosszabb, mint a hullámhossz negyede, mert véges
> vastagságú. Ennyiben hasonlít a cikkben említett "felfedezéshez", tehát
> elvileg rezonanciára méretezték.
>
> A lakihegyi adó körsugárzó; energia-átviteli célokra viszont szük
> irányított nyalábban sugárzó adóra van szükség. Ebben a
> frekvenciatartományban elég nehéz jól irányított sugárzót létrehozni. A
> Magyar Rádió külföldnek szóló müsorait (emlékezetem szerint) óriási
> antennarendszerekkel valósították meg.
>
> A fenti okokból a vevöantennát is rezonanciára kell méretezni, tehát jó
> [...]

Mindez természetesen tökéletesen helytálló, de régi emlékeim szerint
(1951-56 között voltam Pesten egyetemen)a lakihegyi nagyadó közelében a
nagy térerő lehetővé tette, hogy egy dróthurokra, vagy néhánymenetes
tekercsre kapcsolva az izzót, világítani lehetett vele.

Valójában csak azért tettem szóvá az esetet, mert bolhából csináltak
elefántot: a rezonanciával történő váltóáramú energaátviteben annyi
újdonság és "felfedezées" van, mint abban, hogy a gázlángra tett fazék viz
felforr éspedig hamarébb, ha fedő van az edényen...
Ráadásul az ingyen energiára való célzás... az így generált áram már ki is
verte a biztosítékot. Nálam.
(
http://www.engadget.com/2007/06/07/mits-wireless-electricity-demoed-dubbed-witricity/)
Lakatos Tibor