fizinfo - [Fizinfo] Az MTA elleni támadások

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Az MTA elleni támadások

  • From: Pál Hidas <hidas AT rmki.kfki.hu>
  • To: ELFT Hirado <Fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Cc:
  • Subject: [Fizinfo] Az MTA elleni támadások
  • Date: Thu, 15 Jun 2006 17:54:14 +0200 (CEST)

Kedves Kollégák!

Olvastam a papír Népszabadságban is és egyetértettem Pálinkás József cikkével,
amit a TUDOSZ hírlevele is idézett:

-------------------

Subject: HIRLEVEL_2006/25 Vita (4) - Palinkas Jozsef

**************************************************************************************
*****************
HIRLEVEL ( 2006/25 ): Vita (4) - Palinkas Jozsef
**************************************************************************************
*****************

Pálinkás József reagálása Kóka Jánossal készült interjúra, a
Népszabadság mai számában

'Aki fellapozza A Magyar Tudományos Akadémia tagjai 1825-2002 című
könyvet, esetleg vet egy pillantást a köztestület jelenlegi több
mint tízezer tagját felsoroló kötetre, az láthatja: a Magyar
Tudományos Akadémia mint köztestület maga a magyar tudományos
közösség.'
http://www.nol.hu/cikk/406409/

-------------------

Sajnos azonban emlékszem arra az időre, amikor miniszterként ki akarta
léptetni
Magyarországot a CERN-ből, hogy ne a "budapesti maffia irányítsa" a magyar
részecskefizikát. Ezt nem is az én, hanem az ő politikai oldalán allótól
hallottam. Lehet, hogy ezek az idők, elmúltak már szerencsére, de
emlékeztetni szeretnék arra, hogy a 2002 előtti időszak Kókája az akkori
miniszterelnök főtanácsadója a pharmavitos Somody(?) hasonló nézeteket
vallott,
de a mai Széles Gábor - régi, nem mai MDF alelnök, akinek tévéje szidja
a kommunistákat, de Kínában épít buszgyárat - úgyszintén. Azt sem értem
igazán,
hogy ha valakit nem neveznek ki egyetemi tanárnak a SOTE-n, akkor miért az
MTA-nak esik neki Szélesestül, Kókástul.

Amire rá szeretnék világítnai, hogy az ideológiai és személyes ellentéteket
vissza kellene talán fogni, legalább a reálértelmiségnek, és együtt fellépni
azért, hogy alapkutatás nélkül nincs alkalmazott kutatzás és oktatás sem.
Úghogy most egyetértek Pálinkás Józseffel. De jó lenne, ha örökre megmradna
az, hogy inteézményeket senki sem támad politikai vagy személyes szimpátia
alapján.

Ha hiányzik a szolidaritás, akkor lehet támadni. A Bokros-csomag esetén nagyon
bosszantott, hogy amikor mindenkinek megvágták a jövedelmét, akkor vezették
be az akadémikusok új pótlékrendezrét. Nem azt vitattam, hogy ez valahol jár,
hanem hogy pont abban a 2-3 évben. Elvártam volna egy kis szolidaritást.
Akkor emiatt (is) a másik oldalra szavazta, de ennek nem volt így értelme
a fentiek miatt sem, meg egyébként sem. Csak az összefogásnak lenne, egy
bizonyos minimum alapján. Most viszont rendkívül demagógnak éreztem Kóka
azon kijelentését, hogy az akadémikusok 20 év alatt megkapják a Nobel-díjat.
És ugyan akkor ki kapja még meg 20-30 év alatt Magyarországon? Mindnek van
akkora világhíre, mint Einsteinnek? Az biztos, hogy ez így egy nagy rakás volt
a részéről és félek, még nincs vége.

Hidas Pál

  • [Fizinfo] Az MTA elleni támadások, Pál Hidas, 06/15/2006