fizinfo - [Fizinfo] RMKI MFFO Szeminárium

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] RMKI MFFO Szeminárium

  • From: Ferenc Tanczikó <tancziko AT rmki.kfki.hu>
  • To: Fizinfo <fizinfo AT sunserv.kfki.hu>
  • Cc:
  • Subject: [Fizinfo] RMKI MFFO Szeminárium
  • Date: Mon, 27 Mar 2006 10:20:23 +0200

Az RMKI Magfizikai Főosztályának következő szemináriuma:

Ván Péter (RMKI ELFO)

"Második főtétel: filozófiai elvtől
a mérnöki alkalmazásokig"

Időpont: 2006. március 29. (szerda), 14.00 óra

Helyszin: KFKI RMKI, XIII. épület,
szemináriumi szoba
(1121 Bp. Konkoly Thege M. út 29-33.)

Kivonat:

A második főtétel a fizika egyik legösszetettebb (leghomályosabb) általanos elve. Szinte az elképzelhető összes természeti jelenség leírásában szerepet játszik, a házak tervezésétől a kvark-gluon plazmáig. Az előadásban röviden áttekintem különféle értelmezéseit és szerepét és módszert mutatok arra vonatkozóan, hogyan lehet nemegyensulyi esetben is konstruktívan használni anyagtörvény családok levezetésére. A módszert példákkal illusztrálom. Külön megemlítem a vékonyrétegek termodinamikai modelljei esetén fellépő speciális problémákat.

Minden érdeklődőt szeretettel várunk!

  • [Fizinfo] RMKI MFFO Szeminárium, Ferenc Tanczikó, 03/27/2006