fizinfo - [Fizinfo] Oruljunk-e a letiltasnak?

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Oruljunk-e a letiltasnak?

  • From: David Gyula <dgy AT ludens.elte.hu>
  • To: FIZINFO AT LISTS.KFKI.HU
  • Cc: dgy AT ludens.elte.hu
  • Subject: [Fizinfo] Oruljunk-e a letiltasnak?
  • Date: Sun, 06 Nov 2005 14:46:37 +0100

> WOW! Még hogy nem csinál hasznosat az Akadémia! Nagyszerû!
>
>kru

Nehogy valaki azt gondolja, hogy ezzel tettünk valamit az áltudomány ellen!

A Millenáris ugyanis azt közölte, hogy "az elõadás technikai ok miatt
elmarad".

És nem a következõt:

"Kedves közönségünk! Igaz, hogy meghirdettük EGy elõadását, de a fizikus és
csillagász tudományos közvélemény általános felháborodása, valamint a magyar
és a nemzetközi tudományt képviselõ Akadémia levele meggyõzött bennünket
arról, hogy egy költségvetési intézménynek nem feladata az áltudományok
népszerûsítése. Ezért sem most, sem a jövõben nem fogunk ufókkal, nemlétezõ
földsugárzásokkal és nem mûködõ örökmozgókkal kapcsolatos elõadásokat tartani.
Viszont felhívjuk a tudományos témák iránt érdeklõdõk figyelmét a következõ
intézményekre és elõadásokra: stb stb..."

A "technikai okból elmarad" szöveg engem arra emlékeztet, amikor a nyolcvanas
években ilyen címen tiltották be a szervezõdõ ellenzék politikai jellegû
rendezvényeit. Már nem merték kimondani a "cenzúra", "betiltjuk" és az
"osztályellenség" szavakat, de a felirat egyértelmûen ezt kódolta. És ezt
mindenki tudta. Tudta, hogy a "hivatalos" intézménynek nincs ereje, energiája,
municiója a szembenállásra, ezért folyamodik az alig leplezett erõszakhoz.

És ezt most is tudja mindenki! Senki sem gondolja azt, hogy az írásvetítõ
vagy a mikrofon hibája miatt fújták le az elõadást. A potenciális közönség
azt látja: a "hivatalos" tudomány ismét megakadályozta, hogy az "alternatív"
tudomány képviselõi a nagyközönséghez szólhassanak. De ezt nem merik nyíltan
felvállalni, ezért átlátszó hazugságokhoz folyamodnak. És ez csak megerõsíti
a sokak által elhitt "összeesküvés-elméletek" további burjánzását.

Ezt akartuk elérni? Mert ha nem, akkor tényleg nincs mit ünnepelni.
:(

Dávid Gyula