fizinfo - (Fwd) Re: [Fizinfo] Amator_1234 - tovabbi szempontok

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

(Fwd) Re: [Fizinfo] Amator_1234 - tovabbi szempontok

  • From: "Válas György" <g.valas AT freemail.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: (Fwd) Re: [Fizinfo] Amator_1234 - tovabbi szempontok
  • Date: Tue, 26 Apr 2005 23:59:01 +0200

On 26 Apr 2005 at 12:13, Zoltan Hlavathy wrote:

> ha en veszek egy fenykepezogepet, es szivesen
> kattintgatok, akkor en onnantol nevezhetem magam amator fenykepesznek

Nem! Akkor csak knipszelõ leszel.
Amatõr fényképésznek, pontosabban az erre szokásosabb kifejezéssel
amatõr fotósnak csak az nevezheti magát, aki már tudatosan fényképez, akinek
igényei vannak a saját felvételei iránt, aki tudja, hogy mit akar
fényképezni, és erõfeszítéseket tesz, hogy a céljait meg is valósítsa. Az
amatõr fotós a fejében fényképez, és csak azután rögzíti a gépével a
képet. (Ennél még több az amatõr fotomûvész. Ilyen is van.)
Aki maga nem fényképez, csak a gépe, az csak knipszelõ. Régebben a
létezõ fényképezõgépek legalább 99 százaléka az õ kezükben volt, de amióta
telefonnal is lehet fényképezni, azóta ez az arány sokat romlott.

Válas György

P.s.: Aki itt analógiát lát az amatõr fizikussal, azt nem szidalmazom
érte.

  • (Fwd) Re: [Fizinfo] Amator_1234 - tovabbi szempontok, Válas György, 04/26/2005