fizinfo - Re: [Fizinfo] Öveges József életrajza a SULI

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Öveges József életrajza a SULI

  • From: Zátonyi Sándor <zatonyis AT freemail.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Öveges József életrajza a SULI
  • Date: Wed, 26 Jan 2005 19:33:21 +0100 (CET)

Tisztelt Kollégák!

A Härtlein Károly által említett probléma egy egyszerű hiba, és a Sulinet
kijavította. Sajnos azonban két nagyobb probléma még most is van:

1. Miért nem Härtlein Károly első, egy hete írt levelére javították ki?

2. A kijavított anyagban szerepel, hogy "Az Eötvös Lóránd Fizikai
Társulat az 1976-ban alapított Prometheusz érmét első ízben Öveges
Józsefnek ítélte oda, fizikai ismeretterjesztésért." Nem először
találkoztam azzal, hogy Loránd helyett Lórándot írnak. (Van a
Társulatnak is olyan helyi csoportja, amelynek honlapján rosszul
szerepel a névadó neve.)

Kiváncsi voltam, hogy a Google mit talál ezügyben. Siralmas az
eredmény: 10 000-nél is több az olyan magyarországi találat, ahol
Eötvös Lóránd így, hosszú ó-val szerepel.

Érdemes beírni a következő keresőkifejezést:
"Eötvös Lóránd" -Loránd site:sulinet.hu
További tipp: A sulinet.hu kifejezés helyett valami más címet írva ott is
megkereshetjük a hibás névváltozatokat. (Lesznek találatok.)

Ha megtehetjük, javítsuk, javíttassuk. Legalább a Fizika Évében.

Zátonyi Sándor
(Békéscsaba)