fizinfo - Re: [Fizinfo] Egely eloadasarol

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Egely eloadasarol

  • From: Lukacs Bela <lukacs AT rmki.kfki.hu>
  • To: Lindeisz László <lindeisz AT bhn.hu>
  • Cc: Fizinfo AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Egely eloadasarol
  • Date: Mon, 29 Mar 2004 18:06:31 +0200 (CEST)

Tisztelt Kolle'ga'k!
Lindeisz La'szlo' reaga'la'sa'hoz szo'lne'k hozza' ege'sz
ro"viden. Tertme'szetesen ha (nem e'rvelni, hanem me'g) jo' sva'da'val
besze'lni sem tudo' vitapartnel sza'll szembe jo'besze'du"vel, akkor
laikus ko"zo"nse'g elo"tt alulmarad. Mie'rt teszi? E's: e'n meg egy
sza'zast sem tenne'k fel az Energia Megmarada'sa'ra. Einstein 1916-ban
megalkotta a te'r go"rbu"lete't leiro' egyenleteket. Ezek EGYIK
ko"vetkezme'nye, hogy A'LTALA'BAN az energia nem marad meg. Ha speciel egy
olyan te'rre'szt ne'zu"nk, amelyto"l ele'gge' ta'vol a te'r ma'r
go"rbu"letlen, akkor az energia'hoz hozza' tudunk adni VALAMIT, e's az
o"sszeg marad meg. Viszont az Univerzum aka'rmilyen messze is go"rbu"lt,
teha't az EGE'SZ Univerzum energia'ja A'LTALA'BAN nem marad meg!
Sajna'lom.
Nyoma's e's kozmolo'giai a'llando' NE'LKU'L me'g megmarad az
o"sszenergia. A nyoma's MA elhanyagolhato'an kicsi. 1999. o'ta viszont ugy
la'tszik, hogy kozmolo'giai a'llando' van, e's az Univerzum
o"sszenergia'ja NO".
Persze nem ez a meg nem marada's az, ami kellene a perpetuum
mobileseknek. De e'rdemes-e majdnem sza'zada specia'lis e'rve'nyu"nek
bizonyult elveket isme'telgetni csak aze'rt, mert a Francia
Felvila'gosoda's a'ltala'nos e'rve'nyu"nek hitte o"ket?
Etto"l persze fo"ldi ko"ru"lme'nyek ko"zo"tt az energia
bela'thato" ido"n belu"l sok tizedesre szinte megmarad. De jobb, ha a
vitapartner jo"n elo" az A'ltala'nos Relativita'selme'lettel?
U"dv, Luka'cs Be'la