fizinfo - Re: [Fizinfo] Paks

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Paks

  • From: Forizs Istvan <forizs AT geokemia.hu>
  • To: Istvan Vidovszky <vidov AT sunserv.kfki.hu>
  • Cc: Fizinfo AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Paks
  • Date: Tue Apr 29 12:28:00 2003

Kedves Vidovszky István!

Nagyon szépen köszönjük, hogy fölhívta a figyelmünket a Koblinger László
(Országos Atomenergia Hivatal) által, a Magyar Nemzetben ápr. 28-án
megjelentetett cikkre!
Elolvastam a cikket és eddig ezt találtam a leginformatívabb "hivatalos"
tájékoztatásnak.
Korábban néhány szóbeszédről írtam, és kértem azokat a kollégákat, akik
biztosat tudnak, cáfolják, vagy erősítsék meg.
Az általam idézett egyik szóbeszéd, miszerint úgy jártak Pakson, mint a
kezdő autós, aki hideg vizet önt a hűtőbe, amikor fölforr a hűtővíz és
ennek hatására szétreped a motorblokk, itt pedig a kazetták, sajnos
igaznak bizonyult.
A cikkből egyes részletek (hogy mikor mi történt) világossá váltak.
Azonban még mindig sok részletről nem tudunk.
Pl. Koblinger László írja az idézett cikkben: "Április 11-én, hajnali
négykor a tisztítótartály fedelét részben megmelték, ..."
majd később , "Április 16-án este nyolc órakor sikerült leemelni a
tizstítótartály fedelét, ..."
Fölmerül a kérdés, hogy mi történt a közben eltelt 5 napban, miért nem
tudták leemelni a fedelet? Öt nap elég hosszú idő.

A fűtőelemek végleg tönkrementek (a cikk ezt egyértelműen megerősíti).
Azt hallottam, hogy ezek a fűtőelemek még egészen újak voltak, alig
használták őket. Az "alig" elég pongyola kifejezés. Megköszönném, ha
megírnák, hogy a fűtőelemekből kinyerendő enrgiának hány százalékát
nyerték ki eddig. Ebből pontosan lehetne tudni, hogy mennyi ment
veszendőbe.

A cikkből megértettem, hogy még nem tudják, hogy a tisztítótartályból
hogyan szökött meg a hűtővíz. Bizonyára hamarosan ez is kiderül.
Nagy érdeklődéssel várom a híreket a továbboi részletekről!

Üdvözlettel: Fórizs István (fizikus, izotóp-geokémikus)