fizinfo - Re: [Fizinfo] Ujabb rossz hir

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Ujabb rossz hir

  • From: Homonnay Zoltán <homonnay AT para.chem.elte.hu>
  • To: <lohner AT mfa.kfki.hu>
  • Cc: <Fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] Ujabb rossz hir
  • Date: Tue Apr 22 16:38:01 2003

Kedves Lohner Tivadar!

Ettől féltem...
Én itthonról "nézem" ezt a műsort, amiben egy Stahl Judit nevű médiatündér
(aki egyszerű TV-bemondónak azért még jó volt) egy japán hölgynek beöltözve,
és azt éppen japán mivoltában infantilis idiótának beállítva intejúvol más
"médiasztárokat", és úgy gondolja, hogy ezzel másokat szórakoztat. Engem
kb. 5 másodperc alatt felidegesít. Szerintem ez mérhetetlenül sértő a
japánokra nézve, és felfordul tőle a gyomrom.
Én ugyan csak összesen egy hónapot töltöttem Japánban 3 részletben, de sok
japánt ismerek és aktív kapcsolatot tartok számos kollégával. Bocsánat, akit
untatok, de csak egy történet röviden: Egy kollégám a Tokioi Egyetemről
többször járt itt Budapesten, egy alkalommal kirabolták a Metrón. Együtt
mentünk a rendőrségre, stb., ami ilyenkor szokásos, és ő csak ennyit
mondott: "Do not worry about the money stolen from me. I will work hard at
home, and get that back soon." Azt a potom 300 000 Ft-ot, amit elraboltak
tőle... És azóta is jár hozzánk. Ez a kolléga ahányszor kint jártam,
tejben-vajban fürösztött, pénzzel halmozott el és állandóan leste a
kívánságaimat... És hasonlókat tapasztaltam más japánokkal is.
Ezeket az embereket úgy beállítani, ahogy azt Stahl Judit teszi
gusztustalan, udvariatlan, unintelligens és a kitalálóra nézve szánalmas.

Nos, eddig csak magamban füstölögtem erről otthon, de most látom, hogy más
is így látja. Kedves Tivadar, a magam részéről az elkövetők nevében is
elnézést kérek a japánoktól azért, hogy egy honfitársam ellenük ilyesmit
merészelt.

Üdvözlettel: Homonnay Zoltán
ELTE Magkémiai Tanszék

e-mail: