fizinfo - Re: [Fizinfo] fizikatanitas

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] fizikatanitas

  • From: Trocsanyi Zoltan <zoltan AT zorro.atomki.hu>
  • To: Fizinfo AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] fizikatanitas
  • Date: Thu May 16 08:10:00 2002

Kedves Elza, tisztelt lista!

> Nem hagy nyugodni az a gondolat, hogy ha most talalnam meg a megfelelo
> forumot, talan kivedheto lenne az a kár, amit a fizikaoktatas a kerettanterv
> miatt elszenvedne szeptembertol.

Nem tudom, mennyire tudatosult a magyar fizikatanarok koreben es az egesz
tarsadalomban, hogy a fentinel sokkal sulyosabb veszely fenyegeti a hazai
fizikaoktatast. A kozepiskolai fizikatanarok hagyomanyos kepzesi helyein,
az elmult nehany evben a 20-30 evvel ezelott vegzett diplomas fizikatana-
rok szamanak talan tizede vegzett. A debreceni egyetemen szerzett tapasz-
talataim szerint hasonlo mertekben esett a diplomat szerzok szakmai szin-
vonala is.

Erdemes megtekinteni a http://www.felvi.hu/statisztika/felvistat.ofi hon-
lapon a fizikat elso helyen megjelolo, 2002-ben felvetelre jelentkezok
szamat, ami az osszes felsooktatasi intezmenyben 170. Ebbol meg lehet jo-
solni, hogy 5 ev mulva orszagosan kevesebb, mint 100 altalnos es kozepis-
kolai fizikatanar fog vegezni, akiknek jelentos resze (legalabb a fele)
nem fog tanarkent dolgozni. Igy nem nagy mereszseg azt sem megjosolni,
hogy fizikatanarok hianyaban egy evtizeden belul meg fog szunni hazankban
a fizika onallo tantargykent valo oktatasa mind az altalanos, mind a
kozepiskolakban.

Udvozlettel,

Trócsányi Zoltán
egyetemi tanár