fizinfo - Re: [Fizinfo] No comment II

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] No comment II

  • From: "Szucs Imre Sandor" <szucsi AT rmki.kfki.hu>
  • To: <fizinfo AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] No comment II
  • Date: Fri May 25 15:35:03 2001

> egyetertek a felhaborodassal, a kozepkori sotetseg ilyen merteku
> terjedese nekem is gyakran okoz gyomorsavtultengest. Viszont hagy
vessek
> fel egy masik aspektust. A tudomanynak es a tudosoknak is megvan a
maguk
> felelossege.

Kedves Kollegak!

Kerdezhetnem provokativan, miert, mi baj azzal az otlettel? Talan nem
jo?
Vajon egy diak, aki tegyuk fel hatodikos vagy hetedikes altalanos
iskolas es olvassa az itt megjeleno leveleket, megtudhatta mar innen,
hogy hogyan is eg el a benzin? Vajon mi valamennyien emlekszunk meg
ra? Bevallom, en nem. Azt tudom, hogy nem ugy ahogy az ur leirta es
tudom, hogy butasag amit allit. Azonban sokaknak, a hozzaszolasokban
mar felvetett oktatasi problemak miatt is, nincs olyan kepuk a
termeszetrol, hogy azonnal gyanakodni kezdjenek egy ennyire jol hangzo
allitas kapcsan. Ugy hiszem, mindenkinek joga van arra, hogy helyes
valaszokat kapjon a nagy nyilvanossag elott felvetett kerdesekre és
ezt a hozzaerto szakemberektol kaphatnak meg, ha ugy tetszik, a
"hivatalos tudomany" kepviseloitol. Akik viszont, szerintem alapvetoen
hibasan, elzarkoznak az ilyen "alacsony szintunek" tartott szakmai
vitatol. Eppen ezert egyetertek azzal, hogy felvetodik a "hivatalos
tudomany" felelossege is.

Van pelda arra, hogy az igen szeles korben, hatasos modszerekkel
terjesztett butitasok ellen is fel lehet lepni eredmenyesen. Szeretnek
utalni Bencze Gyula kollegank, eloszor altalam is szelmalomharcnak
velt tevekenysegere, amit a kanalhajlitgatok, puszta kezzel operalok
csalasai ellen folytatott. Meg lett az eredmenye. Nem becsulte le a
csalokat, sokuk nagyon profin muvelte a nepbutitast. Bencze Gyula
felvette a kesztyut, ahol lehetett megszolalt, nem volt rest meghivni
James Randy-t, aki buvesz-trukkokkent mutatta be mindazt, amit a
csalok a termeszet csodajakent hirdettek. Nekem ugy tunik, meg lett a
hozzaerto szakember kiallasanak az eredmenye. Ma mar csak nagyon
ritkan hallani effele csodakrol es ha megis elojonne valaki
ilyesmivel, az emberek onmaguktol hatarolodnak el tole.

Van helyette azonban mas. Autoba helyezett plazma es abba
befecskendezett viz. Vagy a holdraszallas megkerdojelezese. Onok
hallottak mar hozzaerto szakembertol szarmazo reagalast, magyarazatot
arra a felvetesre, hogy a holdraszallas egy oriasi atveres, nem is
tortent meg? A fiam a minap ezt vetette fol, mivel hallotta valamelyik
TV csatornan es az iskolaban is mondta valaki... Vajon mi az
igazsag? - toprengenek a keves informacioval rendelkezok, majd ugy
dontenek, ha nem lenne igaz ez az allitas, akkor mar regen cafoltak
volna. Mit valaszolhattam volna neki? Azt, hogy ekkorat megsem lehet
hazudni a vilagnak es, hogy majd utana nezek. Egyebkent, onök mit
szolnak ehhez a felveteshez?

Elnezesuket kerem, hogy ennyire hosszan vettem igenybe a figyelmuket,
de szerintem a vizzel hajtott auto problemaja egy olyan letezo bajra
hivja fel a figyelmet, amelynek orvoslasat fel kellene vallalnia a
szakmanak. Reszletezhetnem, hogy pl. el kellene erni, hogy legyenek
Oveges - Sas stilusu musorok a televiziokban, de talan celszerubb
roviden azt mondani: legyen parbeszed a tudomany kepviseloi es az
emberek kozott, magas szinvonalon, de mindenki szamara ertheto
szinten. A megvalositas formaira, a kommunikacio jelenlegi szintjen,
igen sok mod adodik.

Tisztelettel es udvozlettel:

Szucs Imre
(KFKI)