tanforum - Re: [Tf] igaz-e?

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] igaz-e?

  • From: "Ferenc Turóczi" <f.turoczi AT gmail.com>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] igaz-e?
  • Date: Tue, 16 Sep 2008 10:22:11 +0200

Valószínűleg erről lehetett szó, de tudtommal ez még csak tervezet, nem
emelkedett jogerőre.

*2. sz. melléklet a …../2008. sz. előterjesztéshez*

* *

*Pedagógusok kiegészítő illetménye*

* *

*Létszám
(fő)*

*Havi alapilletmény
(Ft)*

*Javasolt havi kiegészítő illetmény
(Ft)*

*Kiegészítő illetménnyel növelt illetmény
(Ft)*

*Növekmény
%-a*

*Éves többlet bérigény
(millió forint)*

*Főiskolák végzettek:*

Pályakezdők

1 700

122 000

20 000

142 000

16,4

442

2-3 év

3 300

122 000

20 000

142 000

16,4

858,0

4-6 év

6 700

126 270

17 000

143 270

13,5

1 481

7-9 év

5 300

130 845

14 000

144 845

10,7

965

10-12 év

5 300

135 420

11 000

146 420

8,1

758

13-15 év

5 800

139 995

8 000

147 995

5,7

603

16-18 év

6 800

144 570

5 000

149 570

3,5

442

19-21 év

8 400

149 450

2 500

151 950

1,7

273

* *

*Összesen: *

*43 300*

* -*

* -*

* -*

* -*

*5 822*

22-24 év

9 700

154 330

* -*

154 330

* -*

* -*

25 év és több

62 000

-

-

-

-

-

* *

*Mindösszesen: *

*115 000*

* .*

* .*

* .*

* .*

*5 822*

*Egyetemet végzettek: *

Pályakezdők

1 000

129 500

32 000

161 500

24,7

416

2-3 év

1 900

129 500

32 000

161 500

24,7

790

4-6 év

3 700

135 975

27 000

162 975

19,9

1 299

7-9 év

3 300

142 450

22 000

164 450

15,4

944

10-12 év

3 100

148 925

17 000

165 925

11,4

685

13-15 év

3 000

155 400

12 000

167 400

7,7

468

16-18 év

3 100

163 170

7 000

170 170

4,3

282

19-21 év

3 300

172 880

3 000

175 880

1,7

129

*Összesen: *

*22 400*

* -*

* -*

* -*

* -*

*5 013*

22-24 év

3 100

182 595

* -*

182 595

* -*

* -*

25 év és több

14 500

* - *

* - *

* - *

* - *

-

*Mindösszesen: *

*40 000*

* . *

* .*

* - *

* - *

*5 013*

*Főiskolát és egyetemet végzők összes létszáma*

155 000 fő

- illetményemelésben részesülők száma

65 700 fő

- illetményemelés évi összege (13 hónapra)

10 835 millió forint

- járulékkal növelt bérköltség többlet

14 302 millió forint

Az viszont látható, hogy aki már több mint 21 éve van a pályán, annak coki.
Szépen kiegyenlítődik a kezdő és nem kezdő pedagógusok bére.
Amikor én kezdtem a pályát, akkor egy kezdő és jelenlegi korosztályom
szerinti pedagógus bére között min. 1:2 arány volt.
Félreértés ne essék: nem a kezdők bérét sokallom!
Valószínűleg még most is az lehet a helyzet, mint anno, kezdő koromban: az
általam tanított végzős villamosipari technikus mondjuk elment
mozdonyvezetőnek és kapásból 1,5-szeresét kereste, mint én.
Tudom: el mehettem volna én is mozdonyvezetőnek a villamosmérnöki és
mérnöktanári diplomámmal, hacsak túlképzettként el nem utasítottak volna!

Üdv: Turóczi Ferenc
Ui.: Leszünk mi még nyugdíjasok is (talán!?)!!!

2008. szeptember 15. 21:37 Sólyomné Baranyai Elza írta,