tanforum - Re: [Tf] Mégis ismételhető az előrehozott érettségi ?

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Mégis ismételhető az előrehozott érettségi ?

  • From: "Fodor Zsolt" <fodor AT gyakg.u-szeged.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] Mégis ismételhető az előrehozott érettségi ?
  • Date: Fri, 6 Jun 2008 08:57:11 +0200

// Elnézést, tegnap hibás címzés miatt nem ment ki a listára.

Kedves Kollégák!

> 1. Aki *előrehozott* érettségit tesz valamely tárgyból, az *sikeres vizsga
> esetén* ebből nem tehet megismételt vizsgát a "normális" érettségijével
> egyidőben, tehát ha alacsony százalékot teljesített, akkor azt legfeljebb
> szint-emeléssel javíthatja.

Igaz.

> 2. Ha valaki előrehozott érettségit kísérel meg, de az *nem sikerül*,
> mert 10% alatti valamelyik része, vagy mert nem jelenik meg, az a következő
> vizsgaidőszakban ismételten *tehet vizsgát* abból a tárgyból.

Úgy tudom, hogy kötelező is neki valamikor ahhoz, hogy érettségi bizonyítványt
kapjon.

> 3. Igazak-e a fenti állítások, illetve következik-e ezekből az, hogy
> ha valakinek pl. az informatika érettségi írásbelije nem sikerült
> *elég jól*, akkor legjobban teszi, ha a szóbelire el sem jön, vagy
> eljön, de kéri, hogy 0 pontra értékeljék, *hogy elégtelen legyen*,
> hogy egy év múlva a többi tantárgyával újra érettségizhessen informatikából?

Persze! Pontosabban olyat nem kérhet, hogy 0 pontra értékeljék, ha már felelt,
a teljesítményét kell értékelni. Ez a megoldás egyébként már igen régóta
ismert.

DE! Ez szerintem nem az előrehozott érettségi ismétlése, tehát nem a
kétszintűben definiált ismétlő vizsga, hanem - azt hiszem - javító vizsgának
hívják. Szóval a levél tárgyában szereplő kérdésedre a válasz NEM.

Üdvözlettel: Fodor Zsolt
------- End of Forwarded Message -------

--
Fodor Zsolt :: SZTE Ságvári Endre Gyakorló Gimnázium
62/544-000/3371 :: 6701 Szeged, Pf. 580.