tanforum - [Tf] A Hold arnyekos oldala

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] A Hold arnyekos oldala

  • From: Kiss "K�roly" <korosladany AT yahoo.com>
  • To: "Tanf�rum" <tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Tf] A Hold arnyekos oldala
  • Date: Wed, 13 Feb 2008 08:39:59 -0800 (PST)

T. Lista!
Szeretnek kerdezni valamit fizikahoz erto kollegaimtol. A minap amikor
futottam a gaton, arra lettem figyelmes, hogy halvanyan kiveheto a Hold sotet
oldala is. Ez a "latvany" szoget utott a fejembe. Mint laikus ugy
gondolkoztam, hogy a Fold bearnyekolja a Holdat, ezert latjuk sotetnek. Mig a
a róla visszaverodo napfeny miatt latjuk vilagosnak. A sotet resznek teljesen
sotetnek kellene lennie, hiszen mi kozvetitene a fenyt a vilagurben? Jobb
hijan arra gondoltam, hogy a Fold legkore lehet a ludas, azon szorodhat a
feny. Mi az igazsag?
Koszonom: Kiss Karoly