tanforum AT lists.kfki.hu
Subject: Tanárok vitafóruma
List archive
- From: "Fodor Zsolt" <fodor AT gyakg.u-szeged.hu>
- To: "A TANFORUM tukrozese" <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
- Subject: Re: [Tf] Fwd: Szabó Zoltán a pedagógusoknál
- Date: Sun, 9 Jul 2006 10:10:11 +0200
- List-archive: <http://sunserv.kfki.hu/pipermail/tanforum>
- List-id: Tanárok vitafóruma <tanforum.lists.kfki.hu>
Tisztelt Kollégák!
On Sat, 08 Jul 2006 22:14:56 +0200, Knausz Imre wrote
> Semmiképpen nem akarom védeni a megszorító intézkedéseket, de még
> Szabó Zoltánt sem. Viszont a tanár szakos hallgatók foglalkoztatása
> az iskolákban valóban sokkal több lehetőséget rejt magában, mint
> hogy csak így elsikoljunk felette.
Természetesen ez így van. A helyzet az, hogy jelenleg csak az iskolák
töredékében vannak jelen a tanár szakos hallgatók. Nálunk például igen, így
valamit látok ebből is, mégha nem is vagyok különösebben gyakorlott. Az
egyik probléma az említett linken is olvasható: fontos, hogy a tanár lássa,
kinek mivel van gondja, hiszen csak így tud építkezni a közeljövőben.
> Az iskolai gyakorlat lehet valami
> olyasmi is, ami az iskola érdeke (is). Inaskodás, azaz ingyen
> munkaerő alkalmazása korrekt módon, azaz úgy, hogy az illető
> hasznára váljék. Ezt érdemes lenne végiggondolni mind a
> pedagógusképző intézményeknek, mind az iskoláknak.
A másik probléma az, hogy ezzel - bár épül(het) a jelölt az inaskodással - a
tanár feladata csak egy másik területre tevődik át. A részfeladat átkerül a
tanárjelöltre, azonban az ő munkáját is felügyelni, ellenőrizni kell. Vannak
olyan esetek, ahol ez még mindig pozitív összmérleggel bír, máskor (nem is
kevésszer) nagyobb munka, mintha például magam javítottam volna a gyerek
munkáját.
Lehetséges olyat is említeni, amire láttam már példát: volt - nem
feltétlenül tanár szakos - diákok jönnek szakkört, vagy éppen korrepetálást
tartani. Azonban ezt sem lehet általánosítani.
Azonban az említettek majd mindegyike - szerintem - tanári feladat, tehát
nem feltétlen ez a megoldáshoz vezető út, bár esetenként segíthetnek.
Inkább gondolják végig "odafent", hogy pontosan milyen feladatok jelennek
meg az iskola működtetésében (mire van szüksége a gyereknek és mi az, amit
ebből következően meg kell csinálni), mennyi munkaórát jelent egy-egy
feladat, ezt hogyan lehet lefedni státuszokkal, majd ennek alapján alkossák
meg az iskolát működtető rendszert!
Az a baj, hogy Szabó úr is a másik oldalról közelített a helyzethez...
Tisztelettel: Fodor Zsolt
- Re: [Tf] Fwd: Szabó Zoltán a pedagógusoknál, Fodor Zsolt, 07/09/2006
Archive powered by MHonArc 2.6.19+.